Chladnička The COOLEST se může stát nejúspěšnějším projektem crowdfundingové platformy Kickstarter

21. 7. 2014 | Petr Michl
The COOLEST, ta nejhustější přenosná lednička, která kdy vychladila pivo, je jedním z nejúspěšnějších projektů crowdfundingového portálu Kickstarter.

Obecně není při designu produktů úplně ten nejosvědčenější způsob stvořit výrobek, který má 30 dodatečných funkcí nad tu základní, a dát mu mnohonásobně vyšší cenu, než jakou nabízí konkurence. Přesně toto se ale vyplatilo výrobcům The COOLEST, té nejhustější přenosné ledničky, která kdy vychladila pivo. Zdá se tak alespoň podle toho, jaké podpory se ji dostává na Kickstarter. Její výrobci mají vybráno přes 6,5 milionu dolarů a je nyní na 3. pozici z dosud nejúspěšnějších projektů crowdfundingovém portálu. S více než 5 týdny pro sbírání dalších investic je navíc dost možné, že se dostane i na místo první.

Nechceme znít jako Horst Fuchs, ale tato chladnička má prostě všechno:

Velký a oddělený vnitřní prostor



vnitřní osvětlení



USB pro nabití telefonu


špagát pro uchycení dalších věcí potřebných pro piknik



mixér na koktejly



voděodolný reproduktor, který bude pouštět hudbu z vašeho telefonu vysílanou skrze bluetooth



Nechybí dokonce ani otvírák na pivo.

Ostatně podívejte se na video, které vás má přesvědčit k investici.

Její prodejní cena má být 299 dolarů, což rozhodně není žádná láce. Při investici v rámci kampaně na Kickstarteru může být však chladnička vaše už za 185 dolarů. Tuto příležitost dosud využilo přes 32 tisíc lidí. Skeptická slova z úvodu článku platí. Před realizováním geniálních nápadů plných zlepšováků by měl předcházet průzkum trhu a testování produktu či služby. Kickstarter a další crowdfundingové platformy mohou být nicméně skvělým prostředkem pro získání skutečně početné zpětné vazby a zároveň investic proto, aby mohla být výroba rozjetá ve velkém. I tak se ale kampaň neobejde bez dobrého PR či marketingového rozpočtu. Ideální je samozřejmě, pokud je váš nápad v tu chvíli chráněn průmyslovým vzorem či patentem.

Specifikem internetu je, že nahoru mohou vylétnout i vtipné recese jako bramborový salát, na jehož výrobu získal na začátku tohoto měsíce Zack Brown 66 tisíc dolarů. Jinak platí, že velice pomáhá, pokud již máte aktivní a početnou bázi fanoušků. Důkazem je 5,7 milionu dolarů získaných od historicky největšího počtu podporovatelů na Kickstarteru pro financování filmu se seriálovou hrdinkou Veronikou Mars nebo 6,2 milionů dolarů přiřknutých hudebnímu přehrávači Pono, jemuž podporu zařídila záštita uznávaného muzikanta, Neila Younga. Další cestou je, že je váš nápad natolik atraktivní, že o něm budou psát ve velkém vlivná média. To se povedlo například vzdělávací aplikaci Reading Rainbow zaměřenou na učení dětí číst. Tento projekt získal investici ve výši 5,5 milionu. To je pořád méně, než u vyšperkované chladničky. Pro virální šíření musíte být buď hodně trapný, nebo hodně cool. Druhou alternativu přitom naplňuje „The Coolest cooler that is actually cool" doslova bezezbytku.

Zdroje: Kickstarter, Techcrunch, Business Insider

Štítky dokumentu: Podpora prodeje Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: