Chystá se dvacetimilionová kampaň na podporu labelu Regionální potravina
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Ministerstvo zemědělství vypsalo veřejnou zakázku na zajištění reklamy pro výrobky, které jsou zařazené do projektu Regionální potravina. Předpokládaná hodnota zakázky je 20 milionů korun bez DPH. Projekt má podpořit zájem nakupovat tuzemské speciality a tradiční české výrobky. Informoval o tom dnes server E15.
"Cílem (kampaně) je informovat prostřednictvím vhodných mediálních nosičů spotřebitele o výhodách, které jim regionální potraviny přináší, a zvýšit povědomí laické i odborné veřejnosti o značce Regionální potravina, a napomoci tak zvyšování loajality veřejnosti k regionálním produktům," uvedlo MZe na svých internetových stránkách.
Kampaň by se měla podle zadání zakázky uskutečnit v době od července do listopadu. Hlavním kritériem pro vítězný návrh je kvalita a šíře předloženého mediálního plánu, kterému je přisouzeno 70 procent v hodnocení, celková nabídnutá cena v korunách bez DPH má zbylých 30 procent. Firmy se mohou hlásit zhruba do poloviny května.
Ministerstvo již také vybralo vítěze obdobné veřejné zakázky asi za dva miliony korun na podporu projektu Regionální potraviny, v níž od konce ledna hledalo firmu, která natočí cyklus o 13 desetiminutových dílech propagující tento projekt a zajistí jeho vysílání v některé z celoplošných televizí. Zakázku získala mediální agentura Media One s pořadem Toulavá kamera ochutnává Česko.
Na projekt Regionální potravina, který se loni uskutečnil poprvé, stát vynaložil do ledna zhruba 50 milionů korun. Cílem bylo zvýšit nákup potravin od malých a středních domácích výrobců. V loňském roce toto ocenění získalo 71 z 943 přihlášených výrobků.
Podpora státu tuzemským výrobcům je jednou z možností, jak podpořit potravinářské i zemědělské podniky v době, kdy stát šetří, omezuje část výdajů na zemědělství a také usiluje o vyjednání lepších podmínek pro české zemědělce po roce 2013, kdy v Evropské unii začnou platit nová pravidla pro financování zemědělského resortu.