Co může přinést změna zákona o České televizi?

20. 6. 2011 | KuL
Návrh změn zákona o České televizi a dalších mediálních zákonů předpokládá mimo jiné zrušení reklamy na ČT 1 a zavedení tzv. „poplatku za vysílání reklamy“.

Návrh změn zákona o České televizi a dalších mediálních zákonů, schválených volebním výborem Poslanecké sněmovny ve čtvrtek 16. 6. 2011, předpokládá mimo jiné zrušení reklamy na ČT 1 a zavedení tzv. „poplatku za vysílání reklamy“.

Tento poplatek v navrhované výši 2% z celkových výnosů z vysílání reklamy mají každoročně odvádět Státnímu fondu České republiky pro podporu a rozvoj České kinematografie pouze provozovatelé vysílání celoplošných plnoformátových komerčních televizí NOVA, PRIMA a BARRANDOV a dále provozovatelé jiných televizních programů nechráněných podmíněným přístupem, do kterých jsou rovněž zařazována kinematografická díla.

Cílem poslaneckého návrhu má být zajištění dalších zdrojů pro českou kinematografii. Pro zavedené vysílatele bude zrušení reklamy na ČT 1 znamenat další významné posílení jejich obchodní pozice na trhu reklamy.

Jeden ze stále ještě nezavedených vysílatelů TV Barrandov se však v tiskové zprávě proti návrhu změn zákona ohrazuje. Tvrdí, že by zákon „měl zohlednit postavení začínajících a dlouhodobě zavedených vysílatelů na trhu a také přínos, který zrušení reklamy na programu ČT 1 přinese zavedeným vysílatelům Nova a Prima.“
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: