Co s pandemií? Vládní kampaň za ní chce udělat tečku
Podstata vládní kampaně na podporu očkování proti nemoci COVID-19 se začíná rýsovat. Úřad vlády ČR si jako dodavatele vybral návrh ARAs, servisní organizace Asociace komunikačních agentur (AKA). Ten vznikl na hackathonu iniciativy Cesta ven a staví naslovní hříčce tečky, kterou může udělat očkování za pandemií a negativními jevy, které jsou s ní spojené. Vizuály kampaně byly představené včera na tiskové konferenci, spuštění kampaně směrem k veřejnosti nicméně nastane nejdřív v dubnu.
Marek Hlavica, ředitel AKA a jednatel ARAs, uvedl:
„Tečka symbolizuje konec a zároveň naději na nový začátek. Jestli existuje něco, na čem se dnes shodne celá společnost, je to touha ukončit trápení a nepříjemnosti spojené s pandemií. Očkování je právě tou pomyslnou tečkou, která nám dá šanci tohle těžké období uzavřít.“
Kampaň má mít tři fáze odrážející dostupnost vakcíny pro jednotlivé části společnosti. První fáze spojená s očkováním seniorů a zdravotníků v první linii má za cíl „pouze“ podávat o očkování relevantní informace, aby se lidé rozhodli. Druhé fáze, kdy bude očkování dostupné již pro širší veřejnost, chce vybízet k včasné registraci s tím, že „teď je čas pro nás všechny“. Třetí fáze kampaně se zaměří na ty, co mají k očkování výhrady. Sdělí jim, že „bez nich to dohromady nedáme“.