Co s plastovými lahvemi? Pošlete je výrobcům zpět poštou, vyzývá kontroverzní značka Liquid Death

27. 5. 2021 | Beáta Vaňková, Petr Michl
Minerálka v plechovce Liquid Death přichází s kampaní na podporu boje proti jednorázovým plastům. Jejím posláním je vrátit nechtěné plastové lahve od pití zpět do jejich milujících domovů, tedy velkým společnostem, jako jsou Coca Cola nebo Pepsi.

Značka Liquid Death zachycuje pramenitou vodu z rakouských Alp do plechovek. A považuje toto řešení za výrazně environmentálně čistší ve srovnání s prodejem nápojů v plastových lahvích. Výrobcům, co to dělají právě takto, zatápí ve své nové kampani. Tedy zatápí… chce je spíše zasypat, jejich vlastním plastovým odpadem.

Liquid Death uvádí, že hliníkové plechovky jsou recyklovatelné ze 70 %, zatímco plastové lahve jen z pouhých 3 %. A to je dle nich dostatečně pádný důvod, proč dát společnostem, které je využívají ve velkém, pocítit, jaké to je topit se v plastu. Vytvořila proto iniciativu „Loving Homes For Plastic“, v jejímž rámci nabízí na svém e-shopu zdarma 10 předplacených poštovních známek. Ty pak lidé mohou nalepit na láhev od pití a poslat ji státní poštou (ano, fakt to takto v USA funguje, pozn. red.) zpět do velkých společností, které ročně vyprodukují miliardy jednorázových plastů. Takovými jsou například Pepsi a Coca Cola.

Kreativní agentura Callen a režisér Hobby Films Carl Sundemo se v nové kampani snaží humorně ztvárnit problém se znečištěním prostředí plasty a tak ve videu odpálí různé předměty a formy života, jako je planeta Země, stolní počítač z devadesátek a dokonce i mořská želva. Přesvědčte se sami.

„Video ve skutečnosti není žádná parodie. Mysleli jsme si, že atmosféra 90. let byla zábavná a jedinečná z vizuálního hlediska. Navíc celý koncept (kampaně) používá k řešení moderního problému znečištění plastem zastaralou a ne-sexy technologii v podobě státní pošty (USPS).“ říká výkonný ředitel Liquid Death Mike Cessario.

Značka Liquid Death je známá svými komiksově podvratnými marketingovými praktikami. Už dříve vytvořila video s heavy-metalovým a punkovým albem zakládajícím se na hejterských emailech nebo kampaň se zmrzačenými plyšáky bojující proti kontaminaci oceánu.

„Vše, co jsme s touto značkou vytvořili, bylo o rozesmátí nás i našich přátel. Zatím to funguje velmi dobře. Ukazuje se, že lidé nejsou zdaleka ta segmentovaní do skupin a podle věku, jak jsme se domnívali. Věkové skupiny, výše příjmů, pohlaví nebo to, kde lidé žijí - to vše dokážou přesáhnout sdílené myšlenky, humor a hodnoty.“ říká Cessario.

Zdroje: Muse, Liquid Death



To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: