Coca-Cola míří do Cannes pro dalšího lva
Mezinárodní festival reklamní kreativity Cannes Lions zná už první oceněné z chystaného ročníku 2013. Kreativním marketérem roku se stane nápojový gigant Coca-Cola. O tom, že si Coca-Cola cenu za kreativitu zaslouží, není pochyb. Své propagační akce promýšlí a nápady jim opravdu nechybí. Televizní spoty Coca-Coly většinu diváků rozčilují o dost méně než reklamní spoty jiných značek a také outdoorové realizace mají úroveň.
Svého prvního lva z Cannes si Coca-Cola odvezla již v roce 1967 a od té doby se už smečka lvů rozrostla o více jak stovku dalších. Cenu si limonádový gigant odvezl i z posledního ročníku festivalu kreativity za "Coke Hands" v kategorii Outdoor Grand Prix od reklamní agentury Ogilvy Shanghai.
Předtím to bylo zase například ocenění Design Grand Prix v roce 2008 za přepracovaný vzhled - tzv. Coca-Cola Identity. Kreativní přístup uplatňuje Coca-Cola i na svých prodejních automatech.
Nejen v reklamních spotech, které odhalují, co všechno se uvnitř takového automatu a potažmo i lahvi skrývá, ale i na opravdu fungujících prodejních automatech. Automat na radost, který byl provázán s reklamou, se objevil na několika místech a vypadávaly z něj nejen lahve oblíbeného nápoje, ale i květiny, pizza a obrovské sendviče.
Dalším v pořadí byl i gigantický prodejní automat z roku 2011 s názvem Friendship Machine. U tohoto automatu šlo získat dvě lahve za cenu jedné, ale člověk normálního vzrůstu to prostě nemohl zvládnout sám.
Výsledky, které tento gigantický přístroj přinesl vypadají také giganticky. Prodejnost narostla o více jak 1000 % než u obyčejného automatu a navíc přibyl i zájem médií.
A nesmíme ani zapomenout na v letošním roce oceněný nápad s prodejním automatem, v kterém mohli lidé koupit plechovku Coca-Coly někomu na druhé straně zeměkoule.
Zdroj: www.brandchannel.com