Coca-Cola oslavuje i loga odlišující se od brand manuálu

14. 6. 2024 | Kristýna Vozková
Od Indonésie přes Austrálii až po Mexiko. Podniky po celém světě si upravují kultovní logo Coca-Coly dle svých lokálních specifik. Značka to kupodivu v nové kampani oslavuje. V desítkách jiných verzí stejně poznáte, s kým máte tu čest.

 

Logo legendární Coca-Coly je jenom jedno. Nebo ne? To původní spatřilo světlo světa již v roce 1887 a velkých proměn se od té doby nedočkalo. Mezitím však po celém světě vznikaly tisíce a tisíce různých osobitých variací s rozmanitými designy, barvami i fonty vyobrazené na vývěsních štítech, tabulích, ale také nástěnných malbách u kiosků, food trucků a krámků všech velikostí. Jejich tvůrci jsou samozvaní, ale mnohdy i skuteční umělci. A teď nastal čas, aby toto lokální umění mohl obdivovat celý svět. Coca-Cola totiž představila novou kampaň s příhodným názvem Every Coca-Cola is Welcome (v překladu Každá Coca-Cola je vítaná). 

Ta opěvuje osobitost upravených designů svého loga a také jejich tvůrce, kteří mají ve videích prostor ukázat své dílo a říci něco málo k tomu, jak vzniklo. Nechybí ani pomyslná třešnička na dortu v podobě speciálně vytvořené plechovky s novou variantou loga namísto té původní. 

Primárně outdoorová kampaň byla vytvořena agenturami WPP ve spolupráci s VML New York a s jejím šířením napomáhaly Essence Mediacom a Ogilvy PR. Určena pro pět světových trhů: Brazílii, Mexiko, Indonésii, Austrálii a Spojené státy americké (tam pochopitelně nesmí chybět ani billboard na legendárním Times Square). K vidění je ale také na sociálních sítích. Jejím cílem je ukázat, že i když jsou od sebe jednotlivé destinace vzdálené tisíce kilometrů, značka Coca-Cola přesahuje všechny hranice a stává se součástí mnoha kultur. Jak trefně upozorňuje první věta videa, její loga „jsou všude”.

 „Bylo neuvěřitelné vidět všechny ty jedinečné a individuální interpretace loga Coca-Coly. Tyto vizuální prvky jsou tak působivé. Cedule pro místní podniky zachycující kulturu a osobnost komunit. Jsme hrdí na to, že je tímto můžeme oslavit a přijmout jejich práci," uvedl na adresu kampaně Islam ElDessouky, globální viceprezident pro kreativní strategii a obsah ve společnosti Coca-Cola. 

Rafael Pitanguy, zástupce globálního kreativního ředitele ve VML, dodal: „Na této kampani je zvláštní to, že značka Coca-Cola je v každém koutě světa nově interpretována prostřednictvím bezpočtu kreativních vyjádření. A tyto nové interpretace jsou možné pouze proto, že logo Coca-Coly je tak zakořeněné v kultuře po celém světě.“  

 

Zdroje: Little Black Book,  La Criatura CreativaPRINT


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: