Algoritmus Facebooku opět v pohybu. Nově pomůže delším videím a více si došlápne na clickbait

10. 2. 2017 | Jakub Hort
Další změny v Algoritmu News Feedu odhalují souboj mezi Facebookem a nežádoucím obsahem. Důraz je kladen na autenticitu příspěvků a míru zhlédnutí celé stopáže videa.

Neustálé změny Facebooku v algoritmu News Feedu už začínají být pro některé marketéry otravné. Je to ale neustále se vyvíjející organismus, který čas od času potřebuje oprášit. Pojďme se tedy podívat na změny, které se v posledních dnech udály.

Autenticita a včasnost

Autenticita a včasnost jsou 2 věci, které mají definovat podstatu News Feedu. Ať už se jedná o clickbaitové příspěvky nebo falešné zprávy, Facebook byl vždy s podobnou komunikací na jeho sítí na štíru. Proto je také logické, že se snaží množství podobného obsahu snížit na minimum a ideálně jej ze zdí svých uživatelů úplně vymýtit.

Podstatou této novinky se ale Facebook netají již delší dobu a není proto ani žádným překvapením. Všimli jste si ale, že by došlo k nějaké významné změně? Facebook totiž v této bitvě, prozatím, tahá za kratší konec. Hledá další způsoby boje a prvním cílem jsou zavádějící, smyslové a nevyžádané příspěvky. Touto úpravou algoritmu Facebook dostane potřebné informace a signály k rozpoznání nežádoucího obsahu.

Prvním krokem bude třídění stránek, které tento obsah s uživateli sdílí nebo se snaží nějakým jiným způsobem přechytračit News Feed. Důraz je kladen na autenticitu, a proto Facebook chce, aby lidé lajkovali, komentovali nebo sdíleli, když je příspěvek opravdu zajímá. Ne, když jim někdo v příspěvku řekne: „Lajkujte, když X, komentujte, pokud Y a sdílejte, když Z.“ Samozřejmě není jasné, jak často musí stránka toto pravidlo porušit, a jak hluboko Facebook půjde, nicméně je to cesta, jak protřídit weby podle typu obsahu.

V dalším bodě je důležité využít tyto posty a vytvořit model, který pozná další a další stránky s tímto nešvarem. Facebook tak rychle pozná, když jej někdo bude chtít přechytračit a poradí si s jeho obsahem okamžitě.

Aktuálnost byla pro News Feed také vždy důležitá.„Pokud jste na něco nedávno reagovali, je pravděpodobnější, že byste chtěli i v budoucnu vidět z tohoto zdroje další obsah,” píše Loomer ve svém článku. Nyní se Facebook zaměřuje na změny v engagementu v reálném čase. „Například v minulosti jste se o nějaké téma nezajímali. Nyní se ale o něm vaši přátelé baví mnohem více než obvykle, a proto se o něm i vy dozvíte na své zdi,” pokračuje v popisování novinky.


Míra zhlédnutí videí


Poslední novinka se týká dokončení sledování videa. Facebook snaží zjistit, jak dlouho se lidé na video koukají, a zároveň určit, jak zajímavé doopravdy je. Na tento problém se zaměřil Facebook již dříve, systém ale automaticky protlačoval kratší videa. Lehce se dá totiž omylem spustit 5 vteřin z 10 sekundového videa, zatímco 2 minuty zhlédnutí z 10 minutového videa měly v hodnocení míry dokončení celé stopáže videa menší význam  Nyní se tato nerovnováha změní a sledování delšího videa delší dobu bude mít větší váhu.

Facebook už dlouho volá po tom, aby příspěvky byly co nejvíce autentické a zajímavé pro jeho uživatele. Jestli tomu tak nebude, najde si cestu, jak je eliminovat. Pokud ani nová cesta nebude ta pravá, najde znovu jinou a lepší. Z krátkodobého hlediska se vyplatí vytvářet příspěvky stránek tak, aby se snažily obelstít nastavený systém, v dlouhodobém horizontu se to nemusí vyplatit.

Zdroje: Jon Loomer, FB Newsroom, Marketing Land

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: