Facebook bude cílit reklamy nově i podle toho, kde se pohybují uživatelé na webu
Facebook vylepšuje své cílení reklam dle zájmů uživatelů. Bude při něm využívat i data o prohlížení webů a aplikací vybavených Facebook tlačítky.
Nejedná se o absolutní novinku. Facebook tento záměr prozradil už v minulém roce. Minulý týden pak víceméně jen oznámil, že chvíle, kdy se stane realitou, se přiblížila. „Pokračujeme v roll outu reklamního cílení na základě zájmů uživatelů, které bude využívat informace ze stránek s nainstalovaným facebookovým Like tlačítkem a dalšími sociálními funkcemi..." uvedl na svém blogu.
Je přitom důležité, že uživatelé nemusí na těchto stránkách třetích stran s FB tlačítky nijak interagovat, není potřeba, aby něco lajkovali, komentovali či sdíleli. Jejich data o návštěvě stránky by i tak měla být zaznamenána.
Inzerenti budou poté schopni cílit reklamy na uživatele v rámci Facebooku i na stránkách třetích stran a v aplikacích, jež jsou součástí mobilní reklamní sítě, Facebook Audience Network. Jak to bude fungovat? „Pokud navšítívíte stránku hotelů a aerolinek v rámci průzkumu pro vaši nadcházející cestu, můžete pak na Facebooku vidět reklamy cestovních kanceláří," přibližuje ho blog.
Není nutné brát tento způsob cílení jako nějaký převratný zásah do soukromí uživatelů, který by překračoval nové hranice. V rámci Facebook Audience Network se již nyní historie pohybu uživatele po partnerských webech a aplikacích pro cílení využívá. Především je ale velmi rozšířený remarketing, kdy inzerenti cílí zpětně na Facebooku návštěvníky jejich stránek. Navíc uživatelů budou mít možnost znemožnit „interest-based" cílení vyhodnocující pohyb uživatelů po webu na stránce Ad Choices.
Umožnění nového způsobu cílení bude tradičně postupné a prvně bude k dispozici v USA. Tam by mělo být dostupné příští měsíc.
Zdroje: Marketing Land, Facebook