Facebook dále usnadňuje nákupy přes chytré telefony. Chce být jedničkou v online nákupech
Lidé tráví na Facebooku většinu času, kdy používají svůj mobilní telefon. Tomu se přizpůsobují nejen firmy, které čím dál více používají tuto platformu jako hlavní způsob komunikace se svými zákazníky, ale i Facebook samotný. Ten aktuálně pracuje na nástrojích, které by zviditelnily stránky s možností nákupů. Nejvýraznější z těchto nástrojů je aktuálně testovaný mobilní „shopping feed“, který sdružuje posty a fotky produktů od různých prodejců. Současně se Facebook zabývá také spuštěním nového formátu reklam, díky kterým bude možné načíst celé katalogy produktů přímo v rámci Facebooku, aniž by byl uživatel přesměrován do mobilního webového prohlížeče.
Všechny tyto kroky jsou součástí snahy Facebooku udělat z nakupování běžnou součást používání této sociální sítě. Novinky byly oznámeny na blogu Facebook for Business, jehož nejnovější příspěvek zmiňuje také tlačítko Koupit, díky kterému je možné objednat produkty přímo z platformy Facebooku bez nutnosti návštěvy stránek konkrétního prodejce, už docela hojně používané carouselové reklamy a také novou sekci Nákup, díky které by mohly firmy začít používat Facebook jako primární mobilní řešení namísto svých klasických webových stránek.
Shopping feed je podle Facebooku místem, na kterém uživatel může procházet různé produkty nabízené napříč touto sociální sítí. Jeho vytvoření přitom vychází z poptávky uživatelů – nedávný průzkum společnosti totiž ukázal, že polovina uživatelů přichází na Facebook hledat zboží. Díky shopping feedu tak budou mít vše přehledně na jednom místě, aniž by se jim produkty míchaly s příspěvky jejich přátel a dalšími zprávami v jejich obvyklém news feedu.
Shopping feed bude přístupný ze sekce „Oblíbené“ v menu mobilní verze Facebooku. Po jejím rozkliknutí se pak zobrazí souhrn produktů, které si retaileři na svých Stránkách označili jako důležité. Zobrazovaný seznam bude samozřejmě personalizovaný na základě informací, které Facebook o uživateli má – tedy například jeho oblíbené stránky, zájmy nebo propojení s ostatními uživateli.
Vzhledem k tomu, že nástroj je zatím – stejně jako mnoho dalších novinek spojených s nakupováním přes Facebook – ve fázi testování, je zatím dostupný pouze pro omezenou skupinu uživatelů.
Kromě toho, že Shopping feed usnadní uživatelům procházení nabízených produktů, budou moci produkty také vyhledávat sami pomocí klíčových slov. To ale otevírá nové možnosti i Facebooku samotnému – bude totiž moci používat reklamu založenou právě na klíčových slovech. Jak totiž ukázala dlouholetá zkušenost Googlu, možnost vědět, jaké konkrétní produkty uživatelé vyhledávají, je pro inzerenty velkým lákadlem.
Další zmiňovanou novinkou je nový formát reklam s názvem „Canvas“, který umožňuje uživatelům prohlížet produkty v plné velikosti s možností přiblížení ještě předtím, než vůbec opustí platformu a přejdou na stránky konkrétního prodejce. Tento nástroj je přirovnáván k Facebook Instant Articles, protože stejně jako u nich mohou uživatelé prohlížet obsah třetích stran přímo na platformě Facebooku bez jeho opuštění. Jedním klikem pak může být uživatel přesměrován přímo na stránky prodejce.
Stejně jako mnoho dalších nástrojů, které Facebook v poslední době spustil nebo uvedl do testovací fáze, i Canvas má přesvědčit firmy, aby upustily od užívání mobilních verzí svých webových stránek a přesunuly na Facebook veškerou komunikaci s uživateli, kteří přicházejí z mobilních zařízení.