Facebook plánuje pracovat s hashtagy. Co to znamená?
Facebook se poohlíží u svých konkurentů po úspěšných a oblíbených prvcích. Je s podivem, že se nesnažil hashtagy okopírovat už dřív. Akvizice Instagram spadající pod největší sociální síť s hashtagy pracuje, ale ne v návaznosti na Facebook. Vedení v čele s Markem Zuckerbergem si asi uvědomilo, že by bylo dobré umožnit svým uživatelům je začít využívat nejen pro Instagram, ale dát jim i možnost zapojovat se do konverzací a akcí na základě témat.
Co konkrétně můžou hashtagy pro uživatele Facebooku znamenat? Pojďme se podívat, co si o tom myslí australský marketingový specialista Ryan Northover.
“Hashtagy u statusů facebookových uživatelů změní způsob užívaní sociální sítě, nejen pro uživatele, ale i pro marketéry,” říká Northover. Nyní to vypadá tak, že firmy dostávají upozornění, že se o nich lidé baví, když jsou označeny ve statusu uživatele, který své příspěvky sdílí veřejně nebo tehdy, když napíše uživatel na stránku firmy na Facebooku. S nástupem hashtagů by mohly mít společnosti přístup k daleko většímu počtu konverzací, kde budou označeny. Což pro ně znamená více informací o zákaznících i lepší šance zapojit se do konverzace. Větší počet zmínek a probíhajících konverzací bude ale na druhou stranu pro firmy znamenat mnohem větší zápřah v komunikaci na sociálních sítích.
Hashtagy začaly být hojně propagovány i v tradičních médiích. Například směřování fanoušků televizních show na Twitter bylo sice úspěšné, ale vzhledem k tomu, že Facebook má daleko větší základnu uživatelů, lze předpokládat, že by promování hashtagů v tradičních médiích mohlo být ještě efektivnější.
Na základě hashtagů by mohla být sestavena i verze News Feedu a pracovat by s nimi měl i Graph Search.
Facebook se na hashtagy chystá, ale jak konkrétně to bude fungovat a kdy systém spustí, se zatím neví. Otázkami tak zůstává, jak moc se budou moci zapojit firmy a jaké informace k nim z nového prvku poputují.
Zdroj: www.socialmediatoday.com