Facebook představil nové nástroje pro správce Skupin
Administrátoři facebookových Skupin tráví mnoho času jejich správou a právě feedback, který poskytují, umožňuje Facebooku vyvíjet nové funkce, které Skupiny ještě vylepší. Tento týden představilo největší sociální médium řadu novinek, které mají zajistit vyšší bezpečnost jednotlivých komunit a současně zjednodušit administrátorům jejich práci.
Správci se budou moci ptát přímo Facebooku
Facebook chce správcům poskytnout lepší podporu, která bude nejen časově dostupná, ale hlavně personalizovaná. Tato podpora je prozatím v pilotní verzi, nicméně má se jednat o místo, kde správci budou moci klást otázky, hlásit komplikace, apod. A na své dotazy obdrží odpovědi přímo od Facebooku a podle jeho slov se bude snažit poskytovat odpovědi do jednoho pracovního dne. Zmíněný nástroj najdete mezi nabídkou pro administrátory (nebo, chcete-li: správce), nicméně je prozatím k dispozici jen omezenému množství z nich na zařízeních iOS a Android a pouze v anglickém a španělském jazyce.
Nové nástroje pro skupinová pravidla
Pokud některý člen Skupiny nahraje příspěvek porušující zásady dané komunity, správce nebo moderátor má možnost tento příspěvek smazat. Nicméně nově ještě mohou daného uživatele upozornit, které pravidlo Skupiny přesně porušil. Pro lepší spolupráci mezi administrátory a moderátory je nyní možné napsat poznámku do svého protokolu aktivit a zaznamenat tam, proč a jaký příspěvek smazali.
Členové mohou být předschváleni
Další z nástrojů, který má usnadnit administrátorům jejich práci, je předschvalování příspěvků. Nebudou tak muset každý příspěvek kontrolovat, ale naopak u prověřených a důvěryhodných uživatelů mohou nastavit, že se jejich příspěvky automaticky publikují , kdykoliv je nahrají.
Vzdělávání pro administrátory
Další novinkou jsou dostupné online vzdělávací zdroje. Ty vznikly za účelem, aby se správci naučili, jak udržet své Skupiny bezpečné a jejich členy angažované. Zmíněné vzdělávací prostředí nabízí tutorialy, produktová dema, případové studie a mnohem více. To vše vychází ze zkušeností a odbornosti ostatních administrátorů. Již nyní jej najdete na následující adrese: https://www.facebook.com/community.
Tipů je zde skutečně celá řada. Pokud se například chcete zorientovat v žádostech o členství, dozvíte se mimo jiné rady, jak filtrovat žádosti dle lokace nebo třeba dle toho, jestli byl uživatel pozván stávajícím členem.
Alex Deve, produktový ředitel facebookových Skupin, uvedl, že ve změnách plánují pokračovat:
„Neustále se učíme od leaderů komunity a víme, že je zapotřebí mnohem více práce, a proto budeme i nadále vyvíjet potřebné zdroje, které potřebují.”
Zdroj: Facebook