Facebook začne rozlišovat, kolik času věnujete jednotlivým příspěvkům

15. 6. 2015 | Dan Škvařil
Stává se vám, že vás některý příspěvek v news feedu zaujme, ale like mu z určitého důvodu nedáte? Facebook to o vás ví. Od teď bude proto hodnotit vaše preference podle času, který strávíte nad každým obsahem.


Metoda, pomocí které Facebook hodnotí relevanci příspěvků pro uživatelský news feed, závisí na obrovském množství faktorů. Přesto má jistě k dokonalosti ještě daleko, a tak ji její autoři nepřestávají dále vyvíjet. Nyní přicházejí s dalším vylepšením – sociální síť bude nově sledovat, kolik vteřin věnujete jednotlivému obsahu v news feedu.

Jistě znáte ty případy, kdy se při surfování po modré sociální síti zastavíte u zajímavého příspěvku, ale neobdaříte jej vztyčeným palcem. Může jít například o zprávu o katastrofě, která vás zajímá, nebo pravdivou analýzu o děsivé skutečnosti, se kterou souhlasíte, ale dát jí like vám přijde nevhodné až cynické. Výjimku samozřejmě činí ti, kdo mají vlastní pojetí toho, co pro ně like znamená, jako například Zdeněk Škromach, který lajkuje vše, co přečetl. Ti jsou však přece jen v menšině.

Zdroj: www.facebook.com

Facebook však na toto dilema nyní reaguje a začíná rozlišovat, kterým příspěvkům budete věnovat více času než ostatním. Pokud proletíte většinu fotografií malých dětí a amatérských záběrů z dovolené vašich přátel bez větší pozornosti a zastavíte se až na odkazu na převratný vědecký objev, hodnotící algoritmy Facebooku to vezmou v potaz.

Počítat vteřiny vaší pozornosti začne Facebook v několika následujících týdnech. Ohlášená novinka se může zdát jako předzvěst revoluční změny toho, jak budou vypadat naše news feedy. Přeci jenom přehnané spoléhání na lajky, komentáře a sdílení skutečně nepostihuje plně to, jaký vztah máme k obsahu na naší Zdi. V oficiální zprávě však sociální síť čtenáře ujišťuje, že v nejbližší době  „neočekává významnou změnu podoby stránek v závislosti na této aktualizaci“.

Zdroje: Facebook Newsroom, Techcrunch

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: