Na propagační příspěvky stránek čekají krušné časy. Facebook jim sníží organický dosah
Facebook oznámil změnu, kterou budou milovat běžní uživatelé a nenávidět administrátoři stránek. V news feedu se má objevovat od ledna čím dál méně přípěvků stránek, které mají propagační charakter. Tím nejsou myšleny reklamy, ale příspěvky, jež se snaží prodat a spoléhají přitom na organický dosah.
Propagační příspěvky definuje Facebook takto:
- Příspěvky slouží pouze k tomu, aby přiměly k nákupu produktu či instalaci aplikace.
- Příspěvky tlačí uživatele, aby vstoupili do soutěží bez reálného kontextu.
- Příspěvky, které mají stejný obsah využitý již v reklamách.
Níže můžete nalézt příklad dvou takových příspěvků, první láká k nákupu sady DVD, další ke stažení aplikace.
V blogovém příspěvku Facebooku je uvedeno: „...zjistili jsme, že mezi obsahem, který lidé vidí, je mnoho propagačních příspěvků od jimi oblíbených stránek. Může se to zdát divné, ale vlastně to dává smysl. V news feedu je ovládán počet reklam, které člověk vidí. Jejich zobrazování je navíc ovlivněno jejich kvalitou (založena na engagementu, schovávání reklam atd.), ale propagační příspěvky z řad těch běžných nebyly tak dobře monitorovány. Nyní přinášíme nový způsob řízení obsahu pro propagační příspěvky, díky kterému lidé uvidí od stránek více toho, co chtějí."
Tyto změny se mají projevit od ledna 2015. News feed je už nyní místo plné konkurence a protlačit k uživatelům svůj obsah je už tak dost složité, vyloženě propagační příspěvky to ovšem budou mít ještě o poznání těžší - musí u tohoto typu obsahu počítat s dalším pádem organického dosahu.
Tato změna by nicméně neměla přinést zvýšení počtu placených reklam v news feedu, pro ně by měla platit totožná pravidla. Tato změna je dle Facebooku dělána skutečně ve jménu zlepšení obsahu na Zdech uživatelů.
Zdroj: Facebook for Business