O nejtěžší práci na světe se přihlásilo jen 24 uchazečů. Čekalo je překvapení
Skvělé reklamy umí překvapovat. Americká komunikační agentura Mullen podpořila kampaní inzerát společnosti Rehtom inc. na pozici s vágním názvem Director of Operations. A požadavky na pozici byly přímo zničující:
- Pracovní doba od 135 do 168 hodin týdně
- Neustálá námaha
- Potřeba stát téměř celou dobu
- Vzdělání v oblasti medicíny, financí a kulinářského umění
- Žádná dovolená
- Pracovní zátěž se zvedá na Díkuvzdání, Vánoce, Nový rok a další svátky
- Žádný čas na spánek
- Nulová mzda
Na toto místo se přihlásilo jen 24 lidí, kteří si měli nejdříve promluvit přes skype hovor s manažerem. Čekalo je veliké překvapení. Nechceme vám ho kazit, podívejte se raději sami na video.
SPOILER
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ano, video je upozorněním na to, že největšími hrdinkami jsou naše matky. Název společnosti Rehtom, která údajně sháněla nového zaměstnance, si ostatně přečtěte pozpátku - jisté indicie byly přítomny už v prvotním inzerátu.
Tento druh reklamy má samozřejmě polarizační účinek - ti s racionálnější povahou zůstanou pravděpodobně netknuti a spíše rozčarováni snahou o emoční vydírání. Autor tohoto komentáře si při sledování videa uvědomil, že byl v mládí velmi hodné dítě - jeho matka chodila spát pravidelně po většinu jeho dětství a nemusela stát na nohou celý den. Matky jako schopné manažerky zběhlé v mnoha oborech popsal již dříve ve svém fejetonu skvěle Pavel Tomeš, ale existují samozřejmě i zcela opačné názory.
Když dáme všechen cynismus stranou, jedná se o skvělý marketing. Laťku dojetí posunula před letní olympiádou v Londýně u tohoto tématu extrémně vysoko společnost Procter & Gamble se svým krátkým filmem Best Job. Ten samý úspěch se pak nepodařilo zcela zopakovat se stejným konceptem v případě zimní olympiády s „Pick Them Back Up". Totožné téma tak muselo být uchopeno zcela jinak a to se podařilo na výbornou - v případě World's Toughest Job dokonce s výzvou k akci k poslání přáníčka vaší mámě s brandingem společnosti cardstore.com, která je prodává.
Zdroj: Adweek