Obchod potvrzen: Yahoo si za 1,1 miliardy dolarů kupuje Tumblr
Yahoo potřebuje mladé uživatele a Tumblr zase peníze na další rozvoj. Jejich spojení se tak jeví jako docela rozumné. Yahoo za společnost Davida Karpa zaplatí 1,1 miliardy dolarů. Svět sociálních sítí se tak dočkal další miliardové akvizice.
Photo: I’m delighted to announce that we’ve reached an agreement to acquire Tumblr! We promise not to screw... tmblr.co/Z4v08slQ0n8V
— marissamayer (@marissamayer) 20. května 2013
Yahoo jako zavedená firma ví, že potřebuje mladé uživatele, aby přežila. Mladou uživatelskou základnu má přinést právě bloggerská síť Tumblr. Uživatelskou základnu Tumblr tvoří především lidé ve věku 18 - 24 let. Ty na Tumblr přitahuje jednoduchost užívání a tvorby blogů, kam mohou přidávat textové příspěvky, videa a obrázky. Sdílení a sledování příspěvků je stejně jednoduché jako na Facebooku.
Podobně jako to má Facebook se svými akvizicemi, i Tumblr bude pod Yahoo fungovat samostatně. Vývojářský tým i širší okruh spolupracovníků zůstane beze změn. Také zakladatel Tumblr, David Karp, zůstane u společnosti i nadále jako její výkonný ředitel, uvedl to ve svém prohlášení na blogu Tumblr.
Tumblr není závratně vydělávající společností, ale Marrisa Mayer za Yahoo ve svém oznámení o koupi této společnosti dávala jasně najevo, že jde o něco jiného - o uživatele. Na Tumblr je přes 105 milionů různých blogů týkající se témat jako je architektura, moda a jídlo. Měsíčně má přes 300 milionů unikátních uživatelů a přes 120 000 registrací denně, což z něj dělá jednu z nejrychleji rostoucích sítí. Pro Yahoo to znamená příliv nových uživatelů a možnost práce s jejich obsahem. Spojení s Tumblr by mohlo Yahoo vynést až o 50 % větší počet uživatelů a zvýšit zapojení a traffic.
Společnost Yahoo by zase mohla pomoct Tumblr s přidáváním reklamy. Tumblr se reklamě bránil až do loňského roku, do mobilní verze pak přidal reklamu teprve nedávno.
Zajímavý je i slib Yahoo, že se pokusí Tumblr “nezkazit”, jak se to společnosti povedlo s obrázkovou službou Flickr.
Zdroje: www.online.wsj.com, www.allthingsd.com