Reklama týdne: Under Armour — Rule Yourself | Michael Phelps
Klient: Under Armour
Agentura: Droga5
Země: USA
Žijeme ve světě, kde se mezi influencery a celebrity dostávají čím dál častěji lidé bez nějakého zvláštního nadání. Hvězdy YouTube se rodí a umírají bez toho, aniž byste mohli říct, co kdo dělal tak výrazně jiného či lepšího oproti ostatním. V protikladu k tomu stojí stále fenomenální sportovci. A ač se to tak někdy nemusí nutně zdát, za tím, co v jejich podání vypadá jednoduše, stojí tisíce hodin dřiny. V nové reklamě značky Under Armour to dokazuje Michael Phelps.
Ten je legendou závodního plavání a zároveň i jedním z historicky nejlepších olympioniků vůbec. Je dokonce tím nejúspěšnějším, co se týče počtu získaných medailí. Ve své sbírce jich má 22 a z toho 18 zlatých. Problém s jeho sportovním odvětvím ovšem je, že skutečně velké mediální pozornosti se mu dostává právě jen v době klání pod pěti olympijskými kruhy. Letní olympiáda v Rio de Janeiro je ovšem za dveřmi a značka sportovního zboží Under Armour proto hodlá Michaela Phelpse skutečně prodat. V minutu a půl dlouhém klipu z dílny agentury Droga5 mu dokonce svým způsobem staví pomník.
Na plavcích obvykle nevidíte pot. S koupací čepicí a brýlemi vypadají jako napůl lidi, napůl roboti stvoření pro pohyb ve vodě. Spot ukazuje i odvrácenou stranu přípravy. Rehabilitace zad masáží s pomocí baněk připomíná středověkou torturu. Bolí i trénink v posilovně a vlastně i pravidelné ranní vstávání, nemluvě o nespočtu odplavaných bazénů. Tvář zarostlého Michaela Phelpse značí únavu, ale i odhodlání. To, co předvedete v záři reflektorů, trvá chvíli. Jak zdůrazňuje claim kampaně Under Armour, ve skutečnosti je to ale zejména o tom, co děláte pravidelně v temnotě. Jen to vás dostane na výslunní: „It's what you do in the dark, that puts you in the light."
Hudební podkres v podobě písně Last Goodbye od The Kills pak naznačuje, že půjde pro Phelpse o poslední olympiádu. Temný a nostalgický spot je poctou sportovní legendě připravující se na své poslední velké tažení. Tato reklama není skvělou prací jen díky svému bezchybnému a emotivnímu provedení, ale i díky tomu, že Under Armour je od svých počátků tvrdou značkou oceňující dřinu. Díky umu agentury Droga5 a reklamám s baletkou Misty Copeland či modelkou Gisele Bündchen se ale oprostila v myslích zákazníků od primární spojitosti s bojovými sporty. Tribut tvrdosti a odhodlání Michaela Phelpse v tom odkazu jen pokračuje. To, že nejde jen o obyčejnou reklamu, ale zároveň i o výjimečné dílo plné emocí dokládá například i dojetí snoubenky Michaela Phelpse, Nicole, v okamžiku, kdy spolu uviděli finální spot poprvé.
Kam dál?
Práci agentury Droga5 považujeme dlouhodobě za jednu z nejlepších ve světové reklamě. Připomeňte si její majstrštyk v podobě nikdy nevytvořené reklamy pro Super Bowl v článku Neexistující reklama týdne: Newcastle Brown Ale exceluje v „co kdyby" marketingu.