McDonald's naznačuje svou budoucnost otevřením pobočky, která připomíná Apple Store
Zdroj: McDonald's
Nová restaurace McDonald's v Chicagu je plná světla a skla. Ukazuje směr, jakým se chce největší fast-foodový řetězec světa vydat: vládne jí čistý design, obohacují ji rostliny a především nepotřebuje tolik personálu.
Restaurace, která byla otevřena minulý týden ve čtvrtek, v mnohém připomíná Apple Store. S mírnou nadsázkou lze v české realitě připomenout i některé dopravní stavby architekta Patrika Kotase. To především ve smyslu okázalého množství skla a objemu budovy nutného pro vybudování jedné restaurace. Následující fotografie nicméně ukazují, že jde mluvit i o jisté účelnosti, která se skrývá především uvnitř. Přesvědčte se sami na následující fotografiích
Restaurace bude otevřena 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. A pochopitelně i jí vévodí zlaté oblouky.
Zdroj: McDonald's
Návštěvníci se do značné míry obslouží sami. Pobočka je vybavena velkým množstvím digitálních kiosků pro objednání, možnosti mobilního objednání i platby. Tyto technologie se již nyní instalují v USA ve velkém, objevují se ale i v Česku.
Zdroj: McDonald's
Tento samoobslužný přístup je součástí strategie značky nazvané „Experience the Future". Téměř všechny své restaurace by jí rád přizpůsobil do roku 2020.
Zdroj: McDonald's
McDonald's se snaží dávat najevo svou propojenost s udržitelností a environmentální zodpovědností. Ve své ukázkové restauraci to zdůrazňuje více než 70 stromy na úrovni přízemi. Budova je vybavena solárními panely a velké množství rostlin se nachází i v interiéru.
Zdroj: McDonald's
Restaurace byla navrhnuta architektonickou kanceláří z Chicaga Ross Barney Architects. Pochopitelně ne každá restaurace bude vypadat takto nablýskaně, ale budova ukazuje směr, kterým by se měl McDonald's ubírat.
Zdroj: McDonald's
CEO McDonald's Steve Easterbrook uvedl v tiskové zprávě: „Jsme hrdí na otevření naší vlajkové restaurace, která symbolizuje, jak budujeme lepší McDonald's pro naše zákazníky a komunity, v nichž žijí." Asi si je přitom lehké představit, že podobný vzhled restaurací ve velkém množství by mohl proměnit vnímání značky. Je si přitom potřeba uvědomit, že McDonald's neřeší jen svůj positioning, ale třeba i poměrně zásadní problém se získáváním pracovní síly. Ač se to i v České republice snaží fast-foodový řetězec náborovými kampaněmi měnit, už se nemůže spolehnout na příliv kandidátů nejen z řad teenagerů získávajících první ostruhy ve skutečné práci. Čím dál větší digitalizace provozu i obsluhy restaurace pak pomáhá tento problém řešit.
Zdroje: Business Insider, McDonald's