Reklama týdne: Jeep — Anti-Manifesto
Klient: Jeep
Země: USA
Agentura: Arnold Worldwide
Kolik jste už viděli reklam na auto v krásných lokacích, které se odrážely od naleštěných kapot propagovaných vozů? Obvykle takové záběry doprovází voiceover plný klišé, dělající zrovna z tohoto auta umělecké dílo, které vás učiní lepším člověkem. Jeep představil na letošním Super Bowlu hned 3 spoty od 3 různých agentur. Nejlepší je přitom ta nejméně okázalá, anti-manifest, který vám nemá potřebu nic lakovat narůžovo. Jenom vás přitom trochu pocáká bahnem.
Spot od agentury Arnold Worldwide zdobí skvělý text pronášený chlapáckým hlasem prostým jakékoliv okázalosti:
„Kolik jste už viděli reklam na auta s grandiózními proslovy?
Velká prohlášení.
Vztahování se k nějaké všeobjímající lidské pravdě.
Firmy říkají takovým reklamám manifesty.
Tady je váš manifest."
To, že se v jeho střídmosti skrývá genialita, ale doceníte až ve spojení s obrazem.
Nový Jeep Wrangler se obejde bez zbytečných řečí, prostě maká a překonává překážky, které před něj postavíte. Přístup agentury k tvorbě spotu vystihuje i popisek pod videem:
„Když vytvoříte dosud nejschopnější Jeep Wrangler, můžete o tom mluvit, nebo ho necháte promluvit za sebe."
Smekáme a hlasujeme pro méně slov a více skutečného výkonu.
Kam dál?
Kolegyně Kristýna Vozková zařadila do svého výběru toho nejlepšího ze světového reklamního svátku vyplněného americkým fotbalem jiný spot Jeepu, epickou podívanou s Tyranosaurem Rexem, který se snaží dohnat ve Wrangleru unikajícího herce Jeffa Goldbluma.
Asi nepřekvapíme, že se mu to podařilo stejně jako ve scéně z již čtvrt století starého filmu Jurský park. Napětí ale těmto záběrům stejně nechybí. Podívejte se na ně v článku Top reklamy Super Bowlu 2018.