Czech YouTube Ads Leaderboard: Nejsledovanější reklamou uplynulého roku se stala Tanečnice od T-Mobile

15. 1. 2021 | Petr Michl

YouTube v Česku již pošesté zveřejnil žebříček nejúspěšnějších reklam YouTube Ads Leaderboard. Kromě klipu Tanečnice pro T-Mobile od agentury Saatchi & Saatchi bodovaly se svými spoty také značky Dedoles, Invia nebo Birell. Žebříček srovnává úspěšnost reklamních spotů nejen na základě počtu zhlédnutí, ale i celkové interakce diváků s videem. Jedná se tak o reklamy, které si diváci rádi pustí znovu, okomentují je, popřípadě přepošlou dál.

Letošním divácky nejúspěšnějším reklamním spotem na video platformě YouTube se podle pravidelného žebříčku YouTube Ads Leaderboard stala Tanečnice společnosti T-Mobile a kreativní agentury Saatchi & Saatchi. Ústřední tématem klipu odehrávajícím se ve školním prostředí za zvuků písně skupiny Queen Don't Stop Me Now, je operátorem nabízený neomezený datový tarif.

Stejně jako letošní vítěz vsadil na silný hudební motiv také Lidl, který se pro svůj svůj výpravný vánoční spot spojil se zpěvákem Václavem Neckářem a jeho autorskou písní Půlnoční.

Na hudbu, tentokrát však spojenou s animací a vtipem, pak vsadila také značka Birell s reklamou na nový produkt Birell Cola, která se divákům rozhodla naservírovat Kohoutí koncert.

„Letos se inzerentům vyplatila sázka na vtip, animaci, emoce, silný příběh a hudbu. 95 % reklam na YouTube je totiž přehráno se zvukem, a proto je hudba, popřípadě voiceover, velmi důležitý a dokáže diváka u reklamy udržet,“ komentuje letošní výsledky Petr Houzar, obchodní ředitel YouTube pro Česko a Slovensko. 

Naplno tohoto faktu dokázala využít také slovenská značka veselých ponožek Dedoles, která se svým klipem Veselé ponožky, co nohám zvednou náladu stala největším překvapením letošního roku. Vsadila přitom na podobnou notu animace a chytlavého disca jako například dříve Billa nebo v letošním roce již zmiňovaný Birell.

„Hledali jsme výrazný komunikační koncept, který zaprvé dokáže dobře odprezentovat naše produkty, zadruhé zdramatizuje jejich veselost a zatřetí vytvoří jedinečné znaky typické pro Dedoles. Hlavním cílem bylo zvýšit znalost značky Dedoles,“vysvětluje Head of Brand Strategy Dedoles Richard Mareček, který se pro tvorbu kampaně spojil s kreativní agenturou Somebody & Somebody.

I České dráhy opět bavily diváky vtipem, a to v podání Ivana Trojana.

Naopak na emoce spojené se steskem po dovolenkových radovánkách vsadila ještě v lednu cestovní agentura Invia s reklamním spotem Léto s tebou lákajícím na first minute zájezdy. Sluncem prozářený klip z dílny agentury DDB se tak umístil na třetím místě žebříčku.

 Skutečně výpravný styl letos opět zvolil Rohlik.cz, který připravil jedinečný dvouminutový reklamní film Dobré jídlo, dobří lidé, lepší svět srovnatelný s těmi nejlepšími světovými spoty a získal si tak srdce českých diváků.

Značky často využívají YouTube k dlouhodobé komunikaci svých produktů. Pozornost diváků se daří udržet značce Maybelline a jejímu seriálovému konceptu Make up in the city, kde společně se zpěvačkou Monikou Bagárovou a vizážistkou Denisou Pfauserovou učí divačky zajímavým líčícím technikám. Spoty z této série se v žebříčcích objevují opakovaně už několik let.

S konceptem celoroční kontinuální komunikace cílené na mladé publikum, které lze jen obtížně zasáhnout jinými mediatypy, úspěšně pracuje také společnost McDonald's, která se letos stala vůbec divácky nejúspěšnější a nejsledovanější značkou v České republice. Diváci letos zhlédli v Čechách jeho spoty více než 40 milionkrát. 

„YouTube je pro nás skvělý způsob, jak s mladší cílovkou dlouhodobě mluvit o věcech, které nikoho většinou příliš nezajímají, třeba o surovinách nebo recyklaci. Zároveň ale Mekáč pořád ukazujeme tak, jak ho lidé milují a diváky především bavíme. Právě díky téhle kombinaci se nám postupně daří pozitivně měnit vnímání na značky jako takové,“ říká Lukáš Kořínek, Managing Director kreativní agentury Bubble, která s McDonalds dlouhodobě spolupracuje.

Co tedy na české reklamní diváky (mimo velkého mediálního rozpočtu) fungovalo? V žebříčku uspěly takzvané ušní vrtáky, otravné popěvky s animací, které vám zůstanou v paměti, i když nechcete. Potěší krásný výpravný spot od Lidlu, který je českou odpovědí na vánoční truck od Coca-Coly. Pochválit lze podobně produkčně ambiciózní reklamu Rohlik.cz i humor ve spotech Českých drah. McDonald's i Maybeline ukazují, že dlouhodobá obsahová strategie a série, na které si diváci zvyknou se dokážou vyrovnat i velkým dílům, jejichž natáčení svou náročností atakovalo i to filmové. Vítězem je pak spot od T-Mobile, který si bere silnou inspiraci od 5 let staré reklamy Tiny Dancer od John Lewis. Daný motiv fungoval na pojištění domácí a evidentně zaujal i při propagaci mobilních dat. Co to celé vypovídá o české reklamě, necháme již na čtenáři.

Štítky dokumentu: YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články: