Další data z Facebooku. Co s nimi?
Pro všechny společnosti, které mají svoji stránku na Facebooku, je důležité vědět určité údaje o tom, jak se jim daří v oslovování cílové skupiny, jak moc s nimi fanoušci interagují a jakým způsobem to dělají. Facebook oznámil změny v metrice už na konci února na marketingové konferenci, fungovat naplno však začnou až za pár dní.
V poslední době totiž nová metrika Facebooku zlobí. Někdy ukazuje informace se zpožděním až 4 dny. Několik lidí to naštvalo tak, že o tom založili i webovou stránku. S tímto zpožděním není možné provádět akce, které vyžadují okamžitou zpětnou vazbu. Jako třeba upravovat příspěvky, které nevyvolávají požadovanou odezvu.
Okamžitá zpětná vazba by s sebou mohla přinést i rizika v podobě informačního přetížení nebo dlouhé načítání. Podle produktového manažera Facebooku Davida Basera by to ale hrozit nemělo.
Vedle klasického tlačítka Líbí se mi nabízí Facebook řadu dalších metrik, které až tak jednoznačné nejsou - “Mluví o tom”, “Zainteresovaní uživatelé” a “Dosah”. Zainteresovaní uživatelé jsou lidé, co klikli na příspěvek. Vedle toho se objevuje i počet oslovených uživatelů. To jsou lidé, kteří zobrazili jakýkoliv obsah nějak spojený se stránkou společnosti, spadá sem třeba i reklama. Do čísla “Mluví o tom” se počítají lidé, kteří vytvořili nějaký příspěvek o společnosti - přidali komentář, dali like, sdíleli obsah, odpověděli na otázku nebo třeba označili společnost ve svém vlastním příspěvku. V metrice “Mluví o tom” se jedná o kombinaci měření zapojení uživatelů s word-of-mouth.
A pokud ještě nemáte všech dat nad hlavu, za pomoci tlačítka exportovat data, se můžete dostat k další tisícovce údajů, které už návštěvníci vaší stránky neuvidí. Facebook sice vytvořil video tutoriály k vysvětlení, co jsou Insights, ale pořád chybí pořádný (a český) návod, jak všechny ty informace z Facebooku používat.
Zdroj: www.adage.com