Děsivé záběry z helmy motorkáře bojují za bezpečnou jízdu

16. 10. 2014 | Irena Šovčíková
Drsné, šokující, mrazivé. Takové je GoPro video z helmy motorkáře, který zahynul. Jeho matka jej zveřejnila jako varování všem řidičům a motorkářům.

David byl vášnivý motorkář. Svou první mašinu si koupil v šestnácti letech a dalších 22 let strávil v sedle motorek. Ideálně s kamerou připevněnou na helmě. Jednoho dne ale místo krajinek okolo cesty natočil něco mnohem mrazivějšího. Svou vlastní, smrtelnou nehodu. Jeho matka se teď rozhodla využít toto video v kampani proti nezodpovědnému řízení.

Když 38 letý David jednoho dne zapínal GoPro kameru a nasedal na svou Yamahu FJR 1300, asi ho nenapadlo, že brzy natočí video, ze kterého jde mráz po zádech. Prostě si jenom vyjel, užíval si krásný výhled a vysokou rychlost. V tom do jeho dráhy ale vjelo auto, které mělo v plánu odbočit. V rychlosti, kterou David jel, si jej ale řidič auta nevšiml a David už neměl čas vhodně zareagovat. Jeho kamera tak zachytila každý okamžik kolize a nezastavila se ani po dopadnutí na zem. David byl na místě mrtvý. Ačkoliv video nezobrazuje žádnou krev ani nic jinak nevhodného, je až strašidelně výmluvné.

Děsivé video měla doteď k dispozici pouze policie v britském Norfolku. Davidova matka Brenda se ale rozhodla, že umožní jeho zveřejnění a možná tak zlepší situaci na silnicích. „Nebylo to vůbec jednoduché, ale doufám, že někomu toto varování pomůže. Motorkáři, zpomalte, koukejte se po překážkách, myslete jako řidič auta. Řidiči auta, buďte pozorní a snažte se myslet jako řidiči motorek." Vysvětluje ve videu.

Ačkoliv to pro ni nebylo přijemné, rozhodla se bojovat za bezpečnější silnice. Video z Davidovy helmy je dostatečně silné na to, abychom si dokázali představit následky takovýchto nehod. Klip, doplněný vyprávěním Brendy a fotkami, se stal virálním a nyní jej zhlédlo přes 14 milionů lidí. Diskuzi o bezpečném spoluexistování na silnicích zastřešuje na Twitteru hashtag #thinkbike.


Nehodu z pohledu řidiče auta ukazuje i starší britský spot zaměřený na bezpečnou jízdu. Ukazuje, jak se řidič auta dostatečně nepodíval a nevšiml si blížícího se motorkáře. Diváci pak vidí, jak mu motorkář najede v plné rychlosti do auta a následně leží nehybně na zemi. Cílem spotu je připomenout řidičům, že by se měli lépe a déle dívat, než cokoliv udělají. Motorky totiž nejsou vidět tolik jako auta a je snažší je přehlédnout a pak zbytečně litovat.


Zdroj: DailyMail, DesignTaxi


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: