Dove inspiruje dívky k vymazání retušovacích aplikací
Kampaň: The Selfie Talk (Řeč o selfie)
Značka: Dove
Influencer: Lizzo
Podle nové kampaně kosmetické značky Dove více než 80 % třináctiletých slečen používá retušovací aplikace před publikováním svých selfíček. Dívčímu sebevědomí neprospívá nerealistický model krásy propagovaný mainstreamovým proudem módního a kosmetického průmyslu, ani zvýšená míra času, který během pandemie trávíme doma u obrazovek.
Dove přichází dívkám na pomoc a pod hashtagem #TheSelfieTalk propaguje skutečnou, přirozenou ženskou krásu tak, jak to dělá ve svých kampaních již více než 10 let.
Tentokrát se britská značka pečující kosmetiky propojila se zpěvačkou a propagátorkou zdravého přístupu ke svému tělu, Lizzo. Společně bojují proti umělému ideálu ženské krásy a povzbuzují mladé ženy k sebepřijetí.
Globální ředitelka komunikace a udržitelnosti značky Dove, Firdaous El Honsali, se ke kampani vyjádřila následovně:
„Vidíme ve fotografických filtrech ohromný kreativní potenciál a možnost sebevyjádření. Ale když jsou editační aplikace užívány k vytvoření fotografie odpovídající nerealistickému obrazu krásy, může to mít zničující důsledky pro sebevědomí mladých lidí.“
Instagramová krása vyžaduje čas strávený v postprodukci
Zatímco dříve slečnám v pubertě stačilo k sebemrskačské touze po dokonalosti zrcadlo a matčin make-up, chytré telefony se zabudovaným fotoaparátem jim poskytly trvalejší důkaz jejich nejistoty ohledně svého vzhledu.
V současné době publikační rovnoprávnosti tedy dívky na sociálních sítích porovnávají svá selfíčka nejen se svými spolužačkami, ale také s komerčními fotografiemi profesionálních modelek. Jejich představa opravdové krásy tak rychle začne zahrnovat hodiny strávené postprodukcí s retušovacími aplikacemi.
Právě tyto vypjaté chvilky, které se odehrávají před publikací každého selfíčka, Dove zachycuje v televizním spotu s názvem Reverse Selfie (Obrácené Selfie). Vidíme v něm digitální proměnu pohledné mladé dívky v dokonalou ženu z plakátů. Krátký film zachycuje „úspěšnou“ cestu od retuše drobného akné až po první pochvalný komentář.
Podívejte se sami, jak vznikají perfektní selfie:
Tato kampaň reaguje na výzkum značky Dove, který se zaměřil na kanadské dívky ve věku 10 až 17 let. Z výsledků vyplývá, že 80 % dotazovaných edituje své fotografie před sdílením od svých 13 let.
77 % respondentek pak také uvedlo, že se snaží na fotografiích skrýt konkrétní rysy, se kterými na sobě nejsou spokojené. 39 % dívek si pak podle průzkumu myslí, že bez digitálních úprav nejsou dostatečné hezké.
Na tom, že se ženy snaží vypadat co nejlépe, do jisté míry není nic kontroverzního. Nicméně jejich přehnaná snaha proměnit se téměř v někoho jiného je o to více zarážející, když vezmeme v potaz jiný, nezávislý výzkum společnosti Dove. Podle jeho výsledků se dívky cítí sebevědoměji, když se na sociálních sítích objeví fotografie, na kterých vypadají přirozeně. 67 % z nich se pak méně strachuje o svůj vzhled a 68 % dotazovaných slečen dokonce uvedlo, že se díky tomu cítí méně souzeny podle svého vzhledu. Co tedy dívkám brání přijmout se takové, jaké jsou?
Zpěvačka Lizzo podporuje dívky v sebepřijetí
Tuto hádanku se snaží rozluštit zpěvačka Lizzo, která v partnerství se značkou Dove prostřednictvím svých sociálních sítí dívky povzbuzuje v preferenci přirozené krásy.
„Měsíc býka je tady. Na oslavu bych vám všem chtěla nabídnout tohle neretušované selfíčko... Takže, normálně bych si spravila břicho a vyhladila kůži. Ale, bejby, chtěla jsem se vám ukázat tak, jak vypadám au naturel," říká ve své instagramovém příspěvku oznamujícím spolupráci s Dove.
Kromě televizního spotu a iniciativy na sociálních sítích Dove v rámci kampaně připravil také online brožuru pro rodiče, z nich dle výzkumu 30 % se svými dětmi o pozitivním přístupu ke svému tělu a tlaku sociálních sítí již mluvilo.
Dove tak chce tuto konverzaci ještě více podpořit. Online publikace má 32 stran a věnuje se tématu vlivu sociálních médií na sebevědomí dětí. Brožura motivuje rodiče k povzbuzení svých dětí, aby proměnily čas strávený na sociálních médiích v pozitivní zážitek. Dosáhnou toho mohou ignorováním účtů, kvůli kterým se necítí dobře, a využíváním privátních funkcí, jež Instagram a další sociální sítě nabízí.
Zdroj: mascola.com, goodhousekeeping.com, wwd.com, marketingdive.com, adweek.com