E-commerce podle Elle - tohle tričko miluju, chci, mám nebo koupím
Ženské časopisy na sociálních sítích hojně využívají Pinterestu, ale ani Facebook nezůstává stranou. Časopis Elle vytvořil na Facebooku speciální nákupní aplikaci, která umožňuje zákazníkům na největší sociální síti nakupovat a hodnotit oblečení a modní doplňky. Hlavním cílem téhle aplikace ale kupodivu není prodat co nejvíce zboží, ale vzbudit zájem a rozpoutat diskuzi o produktech či samotném časopisu Elle.
Na facebookové stránce Elle je do šesti jarních trendů rozděleno zboží, u kterého mohou uživatelé Facebooku kliknout na několik různých tlačítek - Love, Want, Own, anebo se přes zelené tlačítko Buy dostat na stránky prodejce a vybrané zboží si tam koupit. Co je ale na aplikaci převratného? Je to hlavně propojení s Facebook Open Graph. I když návštěvník Elle stránky nic nekoupí, ale jen zmáčkne na jedno z dalších tlačítek, jeho interakce se objeví na jeho Timeline profilu a v newsfeedu přátel.
“Není jisté, jaké budou výnosy z prodeje zboží na Facebooku. Nejsme zcela přesvědčeni, že je to pro prodej vhodná platforma. Ale o čem jsme přesvědčeni, je to, že Facebook má velký potenciál pro oslovování lidí a šíření informací,” říká vydavatel a finanční ředitel Elle Kevin O’Malley.
Aplikace ale má i nějaké mouchy. Největším problémem je nízký počet zboží, navíc i rozdělení do kategorií je u některých artiklů podivné. Pohodlnější by také pro nakupující bylo, aby mohli koupit zboží přímo na facebookové stránce. Elle ale plánuje do budoucna stránky i aplikaci vylepšit. E-commerce časopisů na Facebooku se teprve rozjíždí.
Zdroj: www.mashable.com