Facebook a Instagram přináší užitečná vylepšení cílení reklam
Možnosti cílení reklam na sociálních sítích jsou stále širší a přesnější. Na Facebooku už jsme si dávno zvykli, že můžeme opětovně oslovit uživatele, kteří s naší Stránkou v minulosti provedli nějakou interakci, navštívili náš web, nebo nám na sebe dokonce dali e-mailovou adresu. Nově ale budeme moci zacílit i ty, kteří vyjádřili zájem o některou z Událostí vytvořených naší stránkou. A pozadu nezůstává ani Instagram. Díky jeho propojení s Facebook Business - potažmo Ads - Managerem, bude konečně možné vytvářet Vlastní publika i z těch uživatelů, kteří reagují na naše fotky či videa na této síti.
Cílení na uživatele, kteří reagovali na Událost
Nejnovější možností, kterou Facebook značkám v cílení reklam poskytne, je cílení reklam na lidi, kteří odpověděli na pozvánku na událost vytvořenou určitou Stránkou. Podle serveru MarketingLand společnost tuto informaci potvrdila poté, co se printsrcreen z testovacího provozu objevil na Twitteru.
Facebook adds NEW “Events” custom audience option enabling advertisers to target people who engaged with specific events
— Matt Navarra ⭐️ (@MattNavarra) 28. července 2017
H/T @MosheIsaacian pic.twitter.com/tt1190Erg9
Cílení založené na Událostech bude součástí Vlastních okruhů uživatelů (Custom Audiences), pomocí nichž mohou značky mimo jiné opětovně oslovovat uživatele, kteří v minulosti provedli nějakou akci s jejich facebookovou stránkou, nebo navštívili jejich web.
Inzerenti se budou moci rozhodnout, zda chtějí vytvořit vlastní publikum z lidí, kteří reagovali na jakoukoliv Událost vytvořenou Stránkou inzerenta, nebo zda se chtějí zaměřit jen na jednu konkrétní Událost.
Stejně tak budou moci specifikovat, zda chtějí do publika zahrnout pouze ty uživatele, kteří na událost odpověděli „Zúčastním se“ nebo jen „Zajímá mě to“, případně obě skupiny najednou. Stejně jako u retargetingových publik, i v případě publik založených na Událostech do něj budou zahrnuti pouze ti uživatelé, kteří akci provedli před méně než 180 dny.
Publikum vytvořené na základě Událostí bude moci značka využívat stejně jako všechny ostatní typy Vlastních publik – může na ně cílit kampaň, nebo je naopak z cílení kampaně vyloučit a také je použít jako základ pro vytvoření Podobných okruhů uživatelů (Lookalike Audiences).
Přidání Událostí mezi možnosti cílení reklam je jistou formou motivace pro inzerenty, aby Facebook využívali k propagaci vlastních akcí, jako je uvedení nových produktů, setkání s ambasadory značek nebo různé festivaly a další akce pro veřejnost sponzorované danou značkou.
Instagram umožňuje lepší vytváření vlastních publik
Když vám někdo lajkne váš příspěvěk na Instagramu nebo navštíví váš profil, byla by škoda necílit na něj vaší reklamu. Dosud to nebylo tak jednoduché, ale mění to aktuální vylepšení v Business Manageru. Nově může tvořit reklamní publika (audience) z těch, co reagují na vaše fotografie, videa nebo Lead Ads.
Zdroj: LCG New Media
„Postup nastavení je naprosto jednoduchý, stejně jako v případě ostatních okruhů. Vyberete si profil na Instagramu, ze kterého chcete vytvářet vlastní audienci, zvolíte si z 5 nabídek možných reakcí a interakcí s profilem a vyberete počet dnů, ve kterých se interakce odehrávala," vysvětluje Vojtěch Lambert z LCG New Media s tím, že audience lze vytvářet jen z uživatelů reagujících od června 2017.
Zdroj: LCG New Media
Hodí se také to, že můžete do jednoho okruhu nově zařadit více instagramových profilů a různě je proti sobě vylučovat. U jiných audiencí můžete proti sobě vylučovat více množin. Díky této funkci odpadá dle Lamberta nemožnost cílit ty, co interagují se značkou na Instagramu (dosud jste mohli cílit na Instagramu pouze publika z Facebooku). Rozšiřuje se tak potenciál zásahu.
Facebook tím opět posunul laťku cílení a využívání dat a audiencí o kus dál. „Často se řešilo, že Instagram při vybudování nemá takové možnosti využití dat, jako Facebook. Tímto krokem se však Instagram přiblížil Facebooku a Snapchat mu z tohoto pohledu nesahá ani na paty," dodává Lambert.