Facebook bude zobrazovat reklamu i lidem používajícím ad blockery
Obliba Ad Blockeru a jemu podobných programů blokujících reklamu na webových stránkách i sociálních sítích stále roste. Facebook ale nyní udělá jeho uživatelům čáru přes rozpočet. Při prohlížení Facebooku prostřednictvím klasického webového prohlížeče už blokovací programy fungovat nebudou. Na druhou stranu ale svým uživatelům umožní zamezit značkám, aby je svými reklamami oslovovaly.
Facebook tímto krokem dává najevo, že nechce, aby se jeho uživatelé cítili zahlceni reklamou. Dává jim proto možnost kontrolovat, jaké informace o nich mohou firmy používat k tomu, aby je svou reklamou oslovily. Na druhou stranu jsou ale právě reklamy hlavním zdrojem jeho příjmů, o který si rozhodně nemůže dovolit přijít. V žádném případě proto neplánuje umožnit lidem jakkoliv docílit toho, aby reklamy vůbec neviděli.
V úterý vydal Facebook oficiální vyjádření, ve kterém oznamuje, že nalezl cestu, jak ad blockery obejít a zobrazovat reklamu i lidem, kteří mají tyto programy nainstalované. Toto oznámení se však týká pouze návštěv sítě realizovaných z počítačů. Přestože 84 % reklamního byznysu je realizováno přes mobilní zařízení, příjmy z reklam zobrazovaných na počítačích přesáhly ve druhém čtvrtletí tohoto roku 998 milionů dolarů. Jeho krok je tak logický – nejde jen o součást boje firem proti blokování reklam, ale především o ochranu vlastních peněz.
„Namísto placení firmám provozujícím ad blockery za zobrazování naší reklamy, kterou předtím zablokovaly, dáme našim uživatelům možnost, aby si sami vybrali, které reklamy nechtějí vidět,“ uvádí se v oficiálním vyjádření.
Obcházení blokovacích softwarů se zatím nebude týkat mobilních zařízení, protože u nich není blokování reklam dosud tak běžné jako na počítačích. Přímo v rámci mobilní aplikace Facebook navíc není blokování reklam možné vůbec.
Podle deníku New York Times může Facebook blokovat ad blockery díky tomu, že odhalil jejich mechanismus rozpoznávání reklam. Může proto začít maskovat své reklamy tak, aby pro tyto softwary vypadaly jako normální příspěvky na síti.
Jak už bylo zmíněno výše, Facebook ale spolu s tímto krokem dá svým uživatelům možnost, aby se před záplavou reklam chránili jiným způsobem a neměli pocit, že na ně firmy svými sděleními útočí ze všech stran. Pomocí nástroje Ad Preferences Tool (nástroj na upravování preferencí zobrazování reklam – pozn. red.) si teď budou moci zobrazit přehled firem, jež mají k dispozici jejich kontaktní informace nebo si je přidaly do svých seznamů uživatelů, kteří navštívili jejich webové stránky či používají jejich aplikace. Uživatelé pak budou moci z tohoto seznamu odstranit firmy, jejichž reklamy na Facebooku vídat nechtějí.
Zdroj: Marketing Land, Facebook Neswroom