Facebook dosáhl ve 3. kvartálu na metu 1 miliardy dolarů obratu měsíčně
Facebook zveřejnil své příjmy za třetí kvartál tohoto roku. Výsledky jsou velmi pozitivní. Největší sociální médium světa potvrdilo svou roli reklamní mašiny, poprvé překonalo hranici měsíčního obratu ve výši 1 miliardy dolarů. Celkově Facebook navýšil své příjmy během 3. kvartálu o 3,2 miliardy dolarů.
64% meziroční nárůst reklamních příjmů
Převážná většina ze zmíněného obratu pochází z reklam, konkrétně 2,96 miliardy dolarů. Ve srovnání se stejným časovým obdobím v loňském roce se jedná o nárůst reklamních příjmů o 64 %. Oproti 2. kvartálu jde o 10% nárůst.
Nárůst významu mobilních příjmů
Loni jsme se obdivovali tomu, jak dokázal Facebook zapojit jako zdroj svého obratu mobilní zařízení za rok a něco z nuly na polovinu všech svých reklamních příjmů. K podobně bezprecedentnímu nárůstu znovu pochopitelně nedošlo. Růst je ovšem nadále značný, v tuto chvíli již dvě třetiny (66 %) reklamních příjmů Facebooku pochází právě z mobilních zařízení.
Z grafu výše lze vyčíst, že obrat Facebooku pravidelně stoupá, přičemž z logiky internetové e-commerce je v rámci jednoho roku obvykle nejsilnější poslední kvartál spojený s vánoční sezónou. Mark Zuckerberg uvedl: „Jednalo se o dobrý kvartál se silnými výsledky. Budeme se nadále zaměřovat na službu naší komunitě i na pokračování investic v propojování světa i v příštím desetiletí."
Počet uživatelů stále stoupá, nejvýrazněji těch na mobilních zařízeních
Facebook má 1,35 miliardy alespoň jednou měsíčně aktivních uživatelů. 1,12 miliardy z nich je také mobilními uživateli, 456 milionů lidí dokonce k přihlašování k Facebooku nepoužívá nic jiného než mobilní zařízení.
Uživatelů, kteří jsou aktivní denně, je pak celých 864 milionů, z toho 703 milionů přistupuje na Facebook pouze z mobilních zařízení.
Zdroj: MarketingLand, AllFacebok