Facebook dovolí tvůrcům omezit publikum živých videí dle věku, pohlaví a lokace
Dosud jste mohli živá videa vysílat pouze v módu „pro kohokoliv". Na konci minulého týdne však přidal Facebook některým vydavatelům možnost lepšího cílení diváků. Lze předpokládat, že se brzy tato možnost objeví i u dalších účtů.
Nyní ji však mohou využít pouze lidé, kteří publikují svá živá videa na Facebooku skrze API, tedy zpravidla mediální společnosti, profesionální tvůrci a větší značky využívající software, který jim dovolí posílat obraz z lepších kamer než z těch z telefonů.
Omezení publika je možné dle věku, pohlaví a lokace. U globálních brandů či u těch fungujících ve skutečně velkých zemích se bude hodit také restrikce dle časových pásem. U lokace jde nastavit až 25 zemí, kde budou moci lidé vidět či nevidět vysílaný live stream. Je ale také možné zúžit výběr na úroveň regionů, měst a dokonce i přesněji dle PSČ.
U věku nelze zatím nastavit více cílových skupin, ale pouze určit minimální a maximální věkové rozpětí.
Facebook také uvolňuje časové omezení živých vysílání. Měla by být možná i na dlouhé dny až týdny. Typicky se můžeme bavit například o populárních přenosech z výběhů zvířat v ZOO nebo z dalších míst vděčných pro formát slow TV, například nádražní nástupiště či horská panoramata, v minulosti se ovšem vyskytl i nejeden dlouhodobý živý přenos ze života digitálních agentur.
Více informací je dostupných v guidelines v dokumentaci Facebooku pro vývojáře.