Facebook hází do ringu ručník. Premium Ads už nebudou tak prémiové
Premium Ads se staly samoobslužnými, už je nebude nutné kupovat pouze skrze obchodní zástupce (neplatí to ovšem pro formáty pro mobilní verzi sociální sítě). To je pro Facebook dobrá i špatná zpráva zároveň. Negativa jsou zřejmá - reklamní zisky Facebooku jsou na mírně sestupné trajektorii a tento krok bude nahlížen jako potvrzení daného trendu a po vysokém nasazení úvodní IPO ceny i jako důsledek „dalšího špatného strategického rozhodnutí“. Dle Business Insider nebyli zadavatelé s výkonem Premium Ads příliš spokojeni a začali se přiklánět k levnějším samoobslužným formátům.
Na druhou stranu mohou inzerenti vzít tento formát více na milost. Dle Inside Facebook se dá očekávat zvýšení poptávky po prémiových reklamách o 30 až 40 %. Z části kvůli tomu, že inzerenti nebudou muset čekat, až si na ně udělá čas obchodní zástupce, zčásti protože budou mít svobodnější přístup k testování podob reklam. Dosud zadavatelé po uzavření dohody s obchodním zástupcem čekali, jak si povede spíše omezený výběr reklam. Nyní je mohou testovat ve větším počtu variant průběžně a upravovat či stahovat dle jejich výkonu.
Připomínáme, že výhoda Premium Ads jako prostředku zvýraznění příspěvků firemní stránky je, že mají částečně funkčnost samotné Page. Je jim vlastní i sociální rozměr, když zvýrazňují například „lajky“ stránky od přátel toho, komu je reklama zobrazována. Také mají větší velikost, rozměry obrázku jsou 168 x 28 pixelů (u videa 185 x 104 pixelů) oproti běžné velikosti Facebook Marketplace reklamy 99×72 pixelů.
Se změnou Premium Ads na samoobslužné nebude spojené pouze jejich větší využívání, ale pravděpodobně také pokles ceny. Facebook totiž bude už těžko vysvětlovat, v čem že jejich „prémiovost“ nyní spočívá.
Zdroje: www.businessinsider.com, www.insidefacebook.com