Facebook kupuje české herní studio stojící za VR hrou Beat Saber
S výdělečností VR her se to mělo ještě před 2 lety všelijak, limity rozvoje představuje počet VR headsetů v domácnostech i to, že ne každý se chce ponořit do jiných virtuálních světů a trávit v nich dlouhé hodiny. V Česku vyvinutá hra Beat Saber se ovšem prodávala skvěle hned od svého uvedení 1. května 2018. Od té doby si ji stáhlo přes milion lidí a je jedním z titulů tlačících VR mezi hráčskou veřejnost. Nyní přišla odměna v podobě akvizice jejího tvůrce, studia Beat Games. Kupujícím je výrobce VR headsetů Oculus patřící do impéria Facebooku, respektive jeho odnož Oculus Studios.
Akvizici oznámili Beat Studios na Twitteru s prohlášením:
„S nadšením oznamujeme, že se připojujeme ke studiu Oculus jako nezávisle řízené studio v Praze! Je to pro nás velký krok a nemůžeme se dočkat, až posuneme virtuální realitu společně ještě dál.“
We're excited to announce we're joining @oculus Studios as an independently operated studio in Prague! This is a big step for us and we can't wait to push VR even further together! https://t.co/WzWLjtnN7g
Herní studio Beat Games vzniklo v Praze. Ke dvěma Slovákům Jánu Ilavskému a Vladimíru Hrinčárovi se přidal Čech Jaroslav Beck, který se později stal CEO projektu. Beck byl v tu dobu už proslavený jako skladatel hudby do filmových trailerů čítajících i ty největší hollywoodské trháky, včetně Star Wars. Beat Saberu pak dodal energickou hudbu, do jejíhož rytmu můžete světelným mečem ničit na vás přilétávající krychle a další geometrická tvary.
Beat Saber v současnosti nabízí hudbu i od mnoha dalších tvůrců mimo Jaroslava Becka. Jeho popularita spočívá v návykové jednoduchosti. I herní neznalec ví okamžitě po nasazení VR headsetu, co má dělat. Navíc dokáže hraní nahradit poměrně intenzivní kardio trénink, po půl hodině skákání a uhýbání se přilétávajícím předmětům jste zralí na sprchu.
Právě schopnost zaujmout i ne-hráče imponuje nepochybně i lidem z Facebooku a Oculus. „Beat Games se k nám připojuje na cestě k tomu, přinést VR co nejvíce lidem na celém světě,“ stojí v tiskovém prohlášení, ze kterým je za Oculus podepsaný obsahový ředitel studia, Mike Verdu. Ten dále dodává:
„Kluci se zatím jen lehce dotkli možností, které Beat Saber nabízí v oblasti sociálních interakcí, nových herních módů, hudby a dalších. Jsme nadšení, že můžeme spojit síly s tak talentovaným týmem.“
Napojení na Oculus může mít tak i další benefity než ty zjevné ze spojení s výrobcem jednoho z nejpopulárnějších VR headsetů. Právě ty vyplývající z know-how a kapitálu Facebooku.