Facebook oznámil, že dokáže lépe měřit „pravidlo 20 %" u reklam
Jedním ze základních pravidel pro reklamy na Facebooku je, že text nesmí přesáhnout 20 % použitého obrázku. Nyní FB sdělil, že dokáže zmíněných 20 % lépe určit. Dal tak vědět oznámením, které umístil navrch news feedu nedávných inzerentů. V něm říká, že reklamy, které v minulosti nebyly schváleny, mohou nyní s větší pravděpodobností projít.
Mluvčí Facebooku sdělil portálu Inside Facebook:
„Přesnost měření „pravidla 20 % textu" se změnila. Zlepšil se systém rozpoznání textu... Pro vlastní posouzení vhodnosti je stále užitečný externí nástroj s mřížkou (grid overlay tool), doporučujeme označení 5 oddílů mřížky k posouzení, zdali bude vaše reklama shledána přijatelnou... Stále si vyhrazujeme právo posledního slova při posuzování kvality reklamy a toho, zdali je obrázek v rozporu s „pravidlem 20 %"."
Kompletní definici zmíněného pravidla nabízí Help Center. Výše odkazovaný grid overlay tool umožňuje nahrát vlastní fotografii reklamy, a lépe odhadnout, kolik procent obrázku text zabírá. Fotografie níže ukazuje testování typové reklamy v tomto nástroji, kdy text zabírá nikoliv doporučovaných 5 boxů mřížky, ale 8 – ty tvoří 32 % obrázku.
Výjimka z pravidla existuje ve dvou případech u snímků:
- kde jsou zachyceny produkty v reálné situaci nebo u snímků produktů s pozadím
- kde je text na samotných produktech
Zdroj: InsideFacebook