Facebook přestane zpoplatňovat náhodné kliky na reklamu
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Všichni online marketéři to znají: každý klik se počítá. Obzvláště tedy, když platíte za vaše reklamy na základě modelu PPC. Nic proti tomu, ovšem ne každý klik je relevantní a některé vznikly z uživatelského pohledu doslova omylem. Vypadá to však, že inzerenti budou mít o něco klidnější spaní. Facebook jim totiž prý chystá dárek. Kliky na reklamy v rámci Facebook Audience Network, které vyhodnotí jako nezáměrné, nebude zpoplatňovat.
Ukázky typů bannerů v rámci Facebook Audience Network. Zdroj: Facebook
Většina uživatelů Facebooku přichází z mobilních zařízení, kde je linie mezi scrollovacím posunem prstu po dotykovém displeji a kliknutím poměrně tenká. Největší sociální síť vyhodnocuje kliknutí vzniklé omylem jako to, u nějž uživatel opustil prokliknutou stránku do 2 vteřin. Právě tento parametr by měl sloužit jako limit pro oddělení zrn od plev a zároveň by měl inzerentům využívajícím Facebook Audience Network snížit celkové reklamní náklady.
„Vidíme to jako pozitivní krok, protože nezáměrné kliky sice mohou vydavatelům přinést krátkodobě vyšší zisky, ale neumožňují budování hodnoty pro inzerenty ani nenaplňují dlouhodobé cíle vydavatelů na udržitelné podnikání," uvedl pro Adweek Brett Vogel zastávající pozici Facebook product marketing manager. Dodal přitom, že limit 2 vteřin pro opuštění stránky se může v budoucnu změnit.
Toto opatření není ve světě digitálního marketingu ojedinělé. S podobnou iniciativou přišel před rokem u svých mobilních reklam i Google. V rámci Facebook Audience Network jde často o reklamy přes celý displej, které se uživateli zobrazí v rámci aplikací, jež jsou součástí této reklamní sítě. Kliknout na reklamu při snaze vypnout ji strefením se na malý křížek v rohu přitom není nic neobvyklého. Očištění od podobných praktik je pro Facebook důležité. Po tom, co někteří velcí inzerenti jako Procter & Gamble nebo Unilever bouchli do stolu a snižují své rozpočty na digitální marketing, je pro nejen Facebook důležité důvěru v online reklamu obnovovat. Toto je jen jeden z kroků, který by mohl k podobné rehabilitaci vést.