Facebook přidá mapy do reklam a bude sledovat i návštěvy kamenných obchodů
Facebook přidá mapy do reklam určených ke zvýšení lokálního povědomí, aby značkám umožnil zvýšit šanci, že uživatel jejich prodejnu skutečně navštíví. Navíc zavede metriku, která by měla značkám říci, kolik lidí do jejich prodejny přišlo právě na základě facebookové reklamy.
Dosud přidávali inzerenti informace o adrese své provozovny do odkazu v reklamě. Často však byly odkazované stránky uzpůsobené pouze prohlížení na počítači, zatímco většina uživatelů si je chtěla prohlížet na mobilním zařízení. „Proto jsme vytvořili příležitost k přirozenému mobilnímu uživatelskému zážitku, který je součástí samotné reklamy,“ vysvětlil serveru Marketing Land produktový manager Facebooku Sam England.
Facebook v tomto případě nevyužije své vlastní mapy, které jsou nyní používány například při zobrazování lidí v okolí, ale naváže reklamy na navigační aplikace nainstalované v mobilních zařízeních uživatelů – tedy především na Google Maps a Apple Maps. Díky tomu budou moci uživatelé jedním kliknutím zjistit, kudy se do obchodu dostanou, zobrazit jeho otevírací dobu a také kontaktní telefon.
Facebook se také zaměří na sledování toho, zda uživatelé, kteří viděli reklamu, do dané provozovny skutečně přišli. K tomu využije informace získané z mobilní aplikace (pokud nemá uživatel vypnutou možnost sdílení polohy) a dalších zdrojů jako například WiFi sítí. Zároveň si bude formou dotazníku zpětně ověřovat, že jeho odhad uživatelova pohybu byl správný. Počet uživatelů, co dané místo navštívili, ale nemají v aplikaci povolené sdílení polohy, pak bude odhadovat na základě údajů o uživatelích, kteří sdílení informací o poloze povolené mají. Odhadované návštěvy budou ale od těch skutečných ve výsledných metrikách oddělené, aby nedocházelo ke zkreslení údajů.
Inzerenti pak budou moci sledovat návštěvnost na základě jejich reklam a také věkové a generové složení těchto návštěvníků v reálném čase. „Jakmile zaznamenáme uživatelovu návštěvu provozovny, ihned se tento fakt propíše to reklamního reportu,“ uvedl England. Značky budou moci všechna data zobrazit i zpětně, a to za poslední den, týden nebo 28 dní.
Facebook zároveň firmám umožní zapojení do jeho systému a spárování jejich vlastních dat o transakcích s daty Facebooku, aby mohly vyhodnotit, jak velký vliv mají facebookové reklamy na skutečné prodeje nebo počet hovorů na jejich call centrum. Značky ale nebudou moci do tohoto reportu připojit i údaje o skutečných návštěvách provozovny. Tato data se společnost rozhodla zachovat oddělená. Mezi prvními společnostmi, které budou moci nové Offline Conversions API používat a zahrnovat získaná data do reportů pro své klienty, budou IBM, Index, Invoca, Lightspeed, LiveRamp, Marketo a Square.
Zdroje: Marketing Land, Facebook for Business