Facebook přináší hravé reklamní formáty, které mohou přinést vážný byznys
Všichni, kdo sledujete aktivní tvůrce Stories, to víte. Použití různých AR filtrů a anket je velmi časté. Pro influencery budující vztah se svým publikem jsou bez nadsázky denním chlebem. A to přesně z toho důvodu, že to lidi zajímá a s danými prvky rádi interagují. Facebook se proto rozhodl rozšířit AR a interaktivní prvky, které mohou podniky využívat ve svých reklamách.
Je to jen pokračováním nastaveného trendu. Dle blogu Facebooku již 60 % podniků na Instagramu používá ve Stories interaktivní prvky, jako jsou @mention, hashtagy nebo ankety. Před nedávnem byla na Instagramu uvedena právě nálepka s anketou (Poll Sticker) jako nový reklamní formát. A právě z nich vychází i novinka pro Facebook.
Video Poll Ads
A tou jsou Video Poll Ads. Anketa, ke které více naláká krátký úsek videa. V poskytnutých příkladech připomínají svou několikavteřinovou délkou spíše GIF. Jde prostě jen o to k otázce účinněji upoutat pozornost.
Po kliknutí na jednu z možností ankety, mohou být uživatelům poskytnuty další informace o značce nebo její nabídce. „U 5 z 9 lift studií jsme pozorovali zvýšené povědomí o značce ve srovnání s video reklamou,“ uvádí Facebook na svém blogu. To není tak výrazný rozdíl, ale mírně převyšovat video je v tomto ohledu stejně povzbudivé. Už proto, že produkční náklady pro funkční video anketu nemusí být nijak závratné. Tento formát by měl být dostupný během září.
Nové AR nástroje pro Facebook reklamy
Facebook rozšiřuje možnosti použití augmentované reality v reklamách. To potěší jistě prodejce brýlí nebo kosmetiky a beauty produktů. Naznačuje to alespoň ukázka formát testující společnosti WeMakeUp. Reklama láká k vyzkoušení rtěnek. S použitím kamery na svém telefonu pak mohou uživatelky s pomocí AR vyzkoušet rovnou různé odstíny rtěnky.
Ano, takto vypadá skvělý engagement spojený se značkou a jejími produkty. A evidentně prodává. Dle Facebooku zvýšil tento test u WeMakeUp prodeje o 27,6 %. V průměru interakce uživatele s reklamou trvala celých 38 vteřin.
Pro jiné segmenty je výzvou najít podobně poutavé využití AR, jaké se nabízí pro oblast beauty. Tento formát je ale zatím časově dále. Facebook bude během podzimu teprve otevírat beta test pro další značky.
Playable Ads dodávají hravost na Zeď Facebooku
Kdo si hraje, nezlobí, tvoří si pozitivní vztah k značce a nakonec i nakupuje. To je myšlenkový základ za Playable Ads — tedy reklamami, které si můžete i zahrát. Nabízejí se jednoduché arkádové hříčky. Přesně takovou vytvořila značka Vans. Uživatelé mohli s legendou značky Stevem Van Dorenem sjíždět na skejtu z hory a přitom sbírat po cestě dárky.
Do hry je možné přidat i přímé produktové linky. Podobně zpracovaná hra pak může být skvělým způsobem, jak si mohou uživatelé např. zasloužit slevy svou aktivitou a přitom se ještě pobavit.
Všechny popsané formáty jsou náročnější na pozornost uživatelů. Právě svou interaktivitou ale mohou vystoupit z davu a být o to efektivnější.
Zdroj: Facebook for Business