Facebook přináší Stránkám možnosti lokálního zacílení zákazníků
Facebook plánuje další vylepšení firemních stránek. Tentokrát budou ze změn těžit především menší firmy lokálního zaměření. První z nových nástrojů má totiž název Local Awareness Ads a umožňuje podnikům s minimálně pěti lokalitami jejich prodejen dynamicky přizpůsobit jejich facebookové kampaně tak, aby byly mnohem účinnější právě na lokální úrovni. Tím druhým je pak nástroj Local Insights, který ukazuje malým podnikům, jak se lidé pohybují v jejich okolí. Novinky, jež oznámila společnost na svém blogu Facebook for Bussines, by měly být správcům Stránek dostupné během několika týdnů.
Zcela evidentní je u nových funkcí jejich podobnost nástroji rozšíření o lokalitu a popisky v Google Adwords. První z nich umožňuje podnikům působících v několika lokalitách využít data, která už aktuálně mají v jejich jednotlivých místních Stránkách, k tvorbě lokálních reklam. Tento nástroj je mimo jiné velkým důvodem pro to, aby si značky vytvořily stránky s umístěním, pokud je ještě nemají.
Ve svém postu oznamujícím existenci nových funkcí, Facebook poskytuje správcům Stránek také příklad, k čemu a jak je možné Local Awareness Ads využívat:
„Pokud má například kavárna více poboček v Bay Area a rozhodne se spustit reklamu lokálního zaměření, mohou si nastavit, aby se jim v popisku reklamy automaticky zobrazovalo konkrétní město, v němž se lidé, kteří reklamu uvidí, právě nachází. To znamená, že lidé v Menlo Parku uvidí popisek „Přidejte se k nám na oběd v Menlo Parku“, zatímco lidé v San Francisku si přečtou „Přidejte se k nám na oběd v San Franciscu.“ Call-to-action tlačítka budou také dynamická, díky čemuž se lidé s jejich pomocí spojí s pobočkou, která je jim aktuálně nejblíže.“
Hlavním záměrem nových nástrojů je usnadnit podnikům, které mají své pobočky ve více městech, vytváření jejich lokálních reklam a v neposlední řadě udělat tyto reklamy více relevantní pro uživatele, kterým se budou zobrazovat. Mnohé průzkumy totiž prokázaly, že lokálně zaměřené reklamy mají mnohem větší response rate a míru konverze než reklamy bez lokálního zaměření.
Druhý nástroj, tedy Local Insights, umožňuje podnikům sledovat, kdy se v okolí dané provozovny pohybují jejich potenciální zákazníci. I tato funkce bude nejvíce užitečná pro marketéry, kteří vytvářejí propagaci pro více lokalit. Budou totiž moci propojit data o jejich online inzerci s daty o skutečném pohybu uživatelů kolem jejich provozoven v různých lokalitách.
Funkce Local Insights bude správcům Stránek k dispozici v záložce Přehledy (viz obrázek), kde si mohou stránky s přidanou lokalitou už nyní zobrazit data o uživatelích Facebooku v jejich okolí (ačkoliv ne v reálném čase). Ačkoliv nástroj nesleduje skutečnou návštěvnost provozovny, bude zobrazovat „souhrnné demografické údaje a trendy týkající se lidí v okolí podniku“.
Z takových dat si budou moci podniky vyvodit mnoho informací o jejich potenciálních zákaznících. Například se mohou dozvědět více o tom, jaké typy lidí se skutečně pohybují kolem jejich provozovny a které časy jsou nejvíce exponované. Pokud tato data správně propojí s prvním zmíněným nástrojem, tedy Local Awareness Ads, marketéři z nich budou moci vyčíst, zda používané reklamy opravdu podporují návštěvnost provozovny a jestli celkově splňují sledované cíle.
Facebook ve svém postu zároveň zdůrazňuje, že všechna data budou shromažďována anonymně a pouze od lidí, kteří mají na svém zařízení pro aplikaci Facebook povolené sledování polohy. Nebude tedy docházet k žádnému shromažďování či dokonce zveřejňování citlivých údajů o uživatelích Facebooku.
Zdroje: Marketing Land, Facebook for Bussines