Facebook připravuje adresnou „TV reklamu"
Adresná TV reklama, která dovoluje podrobné cílení zásahu, je snem mnoha marketérů. Neúspěch Google TV ukazuje, že na to nejsou mediální agentury úplně připraveny. Pokud bude ale reklama v rukou těch, co ji zadávají na Facebooku, může se ozkoušený formát online videa dobře uchytit. I proto se o video reklamě na Facebooku mluví už nějakou dobu. Bloomberg nyní informuje o tom, že by se mohla stát realitou do konce roku.
Stojí za tím samozřejmě snaha uzmout něco z reklamních peněz televizím stanicím, ale i etablovaným video portálům, jejichž králem je Youtube. Minulý týden připomínala na tiskové konferenci k zveřejnění účetní uzávěrky za druhé čtvrtletí tohoto roku výkonná ředitelka Facebooku, Sheryl Sandberg, že každý večer FB aktivně používá jen v USA 88 až 100 milionů lidí během těch nejlukrativnějších reklamních časů (prime-time). Cena za pokrytí video reklamou během jednoho dne by prý mohla být v rozmezí 1 milion až 2,5 milionu dolarů.
Ochranou proti přesycení video reklamou by mělo být, že se ukáže uživateli maximálně třikrát za den. Dle zdrojů Bloomberg stojí snaha nepoškodit zážitek uživatelů za tím, že byl termín spuštění video reklamy již alespoň dvakrát posunut. Bližší podrobnosti, jak by přesně měla vypadat její podoba, nejsou s výjimkou 15 vteřinové stopáže známy. Pro to, aby byla skutečně konkurencí televizní reklamy, je potřeba formát, který uživatelé skutečně uvidí. Z tohoto pohledu je jasná volba news feedu a pravděpodobně i auto-play (reklama, která se začne přehrávat sama od sebe), případně nějaká podoba interstitial reklamy, jež může na 15 sekund ovládnout stránku Facebooku.
Varianta s vypnutým zvukem, bez automatického přehrávání či dominantního ovládnutí prostoru stránky nemusí být zajímavá pro zadavatele. Něco podobného vlastně již existuje, FB stránky mohou svá videa propagovat jako propagované příspěvky.
Zdroje: www.bloomberg.com