Facebook spouští novou strukturu reklamních účtů. Správci v nich budou mít větší pořádek
Pokud spravujete větší množství reklamních kampaní na Facebooku, tato novinka vám zcela jistě udělá radost. Od dneška 4. března totiž dojde ke změně struktury účtů - podobně jako v AdWords budou inzerenti nyní moci dělit svoje kampaně do reklamních sestav. To by jim mělo výrazně usnadnit práci a orientaci.
Až doteď byla struktura účtů rozdělená jen na dvě úrovně - kampaně a samotné inzeráty.
U komplikovanějších řešení obsahujících více cílení a variant inzerátů tak v reklamním účtu vznikalo mnohdy nepřehledné množství kampaní. V takovém účtu pak bylo takřka nemožné se rychle zorientovat. Facebook se ale nyní rozhodl inzerentům jejich práci usnadnit. Od dnešního dne tak začne postupně zavádět novou strukturu reklamního rozhraní.
Kampaně se nově budou dělit do podskupin, tedy reklamních sestav s jednotlivými inzeráty. To kromě usnadnění samotné orientace podle Facebooku přinese inzerentům větší kontrolu nad utracenou částkou a plněním cílů. V rámci reklamních sestav totiž budete nastavovat rozpočty a časový rozvrh reklam. V ideálním případě bude kampaň korespondovat s konkrétním cílem - tedy například konverze nebo získávání fanoušků. Jednotlivé reklamní sestavy by měly představovat různé druhy cílení. Každá reklamní sestava pak bude obsahovat sadu samotných inzerátů s různou kreativou.
Tyto změny budou implementovány do všech reklamních rozhraní (Ads Manager, Power Editor atd.) automaticky po 4. březnu. Všechny stávající kampaně budou převedeny do této struktury, ale výkon, rozpočet i data z minulosti by měly zůstat beze změny.
Je vidět, že se Facebook v poslední době snaží inzerentům usnadnit jejich práci, jak jen to jde. Odpovídá tomu i nedávná změna v placení za reklamy - díky ní už Facebook nestrhává peníze každý den, ale pouze po dosažení předem určené částky (ta se postupně zvyšuje), nebo jednou za měsíc. Jakkoliv se jedná o menší záležitost, pro inzerenty (a účetní) je to rozhodně příjemná změna.