Facebook teenagery už tolik nezajímá - dávají přednost Snapchatu
Děti jsou poslední dobou čím dál opatrnější na to, co kde sdílejí. Cokoliv, co kde zveřejnění, může být okamžitě použito proti nim. Na Facebook se dnešní teenageři už nedívají jako na způsob, jak se spojit s kamarády. Na americkém trhu začínají vnímat náctiletí největší sociální síť světa stejně, jako se dospělí dívají na LlinkedIn. Představte si, když byste přidali na LinkedIn fotky z dovolené, mohlo by se zdát, že se nezajímáte o práci stejně jako ostatní na této síti a navíc jste tak trochu flákači.
A jakou našli teenageři náhradu? Je to Snapchat. Tato aplikace umožňuje mezi přáteli posílat obrázky či videa, která během deseti vteřin zmizí. Časový limit se dá nastavit. Pohybuje se v rozmezí od 1 sekundy do 10 sekund. Což je ideální pro praštěné obrázky, které dnešní teenagery tolik baví. Do obrázků se dá i kreslit a psát, což je další nesporné plus.
Podle jednoho ze zakladatelů aplikace - Evana Spiegla, je na Snapchatu každý den posláno kolem 350 milionů "snapů". To je působivé číslo i vzhledem k tomu, že stejný počet uvádí Facebook u denně zveřejněných fotografií.
Mladí lidé tak našli platformu, na které mohou zase svobodně blbnout a nemusí se bát, že jim díky hloupé fotce z večírku, kde je člověk zachycen a označen nějakým známým, v budoucnu uteče práce snů.
Stálé i časově omezené sociální sítě mají budoucnost. Snapchat našel tu správnou mezeru na trhu a dal mladým lidem opět možnost se svobodně bavit. Není proto divu, že se jej Facebook pokusil koupit. Podle Wall Street Journal nabízel Facebook za rostoucí aplikaci miliardu dolarů. Což je stejně, jako před rokem za Instagram. Snapchat si je ale vědom svého postavení, jeho cena se nyní odhaduje kolem 3,5 miliard dolarů.
U nás ale moc teenagerů Snapchat nezná. Na předních příčkách oblíbenosti se u nás stále drží Facebook a populární je i Instagram. Novější sítě a aplikace se zatím do povědomí příliš nedostaly.
Zdroj: www.techcrunch.com