Facebook upravuje algoritmus news feedu, aby odrážel narůstající sledování videí
Sledování videa na Facebooku se za posledního půl roku zdvojnásobilo. Facebook proto oznámil, že upravuje algoritmus zobrazování příspěvků tak, aby změnu chování uživatelů bral v potaz.
Míra zobrazování videí v news feedech jednotlivých uživatelů bude reflektovat mimo počtu zhlédnutí, lajků, komentářů a sdílení nově i dobu, po kterou sledovali videa. Facebook dokáže kontrolovat dobu sledování videí jen u těch, které jsou nahrané přímo na něj. Linkovaná YouTube videa pro něj zůstávají dvojsečnou zbraní. Mohou sice přispívat k vnímání Facebooku jako zdroje zajímavých videí, ale mohou uživatele také odvést na konkurenční službu, z níž se nemusí vracet po zhlédnutí linkovaného obsahu zpět.
Oficiální vyjádření na blogu Facebooku říká:
"Změna ovlivní všechna videa nahraná přímo na Facebook. Pomůže nám personalizovat news feed na základě preferencí uživatelů. Lidé s tendencí sledovat více videí v news feedu by měly očekávat více videí v jeho vrchní části. Naopak lidé, kteří videa přeskakují bez toho, aby je rozklikli, mohou očekávat, že jich uvidí méně..."
Dle autora tohoto článku přispělo k vyšší popularitě videí v news feedu zvětšení náhledových fotografií. To vede k tomu, že i videa jde pohodlněji zhlédnout přímo v news feedu. Facebook se také velmi zlepšil v přesnosti nápověd podobných videí. Například obrázek níže naznačuje, že nabídka souvisejícího videa může být obvlivněna i textem v komentářích.
Zdroj: Ondřej Štefl, Dropbox
Zároveň je možné pozorovat i trend, kdy čím dál více značek nahrává videa na YT i Facebook zvlášť s vědomím, že FB svůj formát upřednostňuje, a lze tak s jeho využitím získat vyšší dosah.
Kam dál? Facebook si uvědomuje narůstající význam videí. Proto nedávno také oznámil vylepšení analytiky u videí nahraných na Facebook de facto na úroveň videí na YouTube. Donedávna byla tato oblast zanedbaná a nenabízela socio-demografické údaje diváků ani pokročilejší analytická data typu "průměrná doba sledování videa". Přečtěte si více v článku Facebook zásadně zlepšuje analytiku videí.