Facebook útočí na TV reklamu. Umožní zacílit stejnou reklamu na celou domácnost
Když se díváte doma na televizi spolu se zbytkem vaší rodiny, vidíte všichni ty stejné reklamní spoty. Na to už jsme všichni zvyklí. Ale že bychom viděli stejné reklamy i na Facebooku? Brzy bude možné i to.
Facebook v úterý na svém blogu oznámil, že Facebook že umožní inzerentům cílit stejnou reklamou na členy jedné domácnosti a poté vyhodnocovat výkony reklam ne na úrovni jednotlivých uživatelů, ale právě u celých domácností.
Nová možnost cílení na domácnosti je navržena tak, aby oslovila především ty inzerenty, kteří jsou zvyklí cílit domácnosti televizními reklamami. V minulosti už jim v podstatě „na míru“ Facebook vytvořil mid-roll formát video reklam nebo plánovanými originálními show.
A jak přesně budou moci inzerenti cílení na domácnosti využívat? Například cestovní kancelář či hotelový resort může cílit na všechny členy jedné rodiny, aby jim vnukl myšlenku, koupit si prázdninový pobyt právě u nich. Stejně tak třeba společnost Amazon by tuto možnost mohla využít k tomu, aby individuálně oslovila spolubydlící a vnukla jim nápad společně si koupit Amazon Echo pro celý jejich byt.
K vytvoření publika domácností mohou inzerenti buď použít vlastní publika vytvořená na základě emailových adres, telefonních čísel nebo Facebook pixelu, nebo vytvořit nové publikum pomocí standardních možností cílení, jako je věk, pohlaví, lokalita a zájmy. Facebook bude pak zaměřovat reklamy nejen na takto specifikované uživatele, ale i na ty, kteří s nimi sdílejí domácnost.
K určení lidí, kteří spolu žijí v jedné domácnosti, bude Facebook používat informace z jejich profilů a aktivity na síti. Do hodnocení zahrne údaje o jejich vztazích, které mají vyplněné na profilech, shodu příjmení, domovskou lokalitu, facebookové aktivity, jako jsou společná oznámení místa nebo životních událostí, a také to, odkud se daní uživatelé připojují k internetu.
Lepší přehled o výkonu reklam na úrovni domácností
Inzerenti uvidí klasické metriky, jako kolik domácností jejich reklamy zasáhly a jak často se jim zobrazovaly, ale budou moci analyzovat také to, kolikrát tyto reklamy vedly k nějaké akci alespoň u jedné osoby z dané domácnosti. Za akci pak může být považováno například přidání produktu do nákupního vozíku, dokončení nákupu na webových stránkách značky nebo jakákoli jiná konverze, kterou inzerent definoval. Inzerenti budou schopni sledovat výsledky své kampaně podle příjmů domácnosti a také podle kategorie, do níž spadá – třeba rodinné domácnosti, domácnosti na bázi spolubydlících nebo domácnosti, ve nichž žijí lidé ve věku 18 až 25 let
Cílení na domácnosti už je nyní dostupné inzerentům v USA a do zbytku světa by mělo být rozšířeno v příštím roce.
Zdroje: Marketing Land, Facebook for Business