Facebook vám připomene započatá videa, která jste nedokončili

14. 3. 2017 | Petr Michl
Pamatujete si na to video, co jste začali sledovat v news feedu, ale nikdy jste ho nedokončili? Facebook ano a nebojí se vám ho připomenout.

Facebook bere video jako formát budoucnosti. Jde o obsah, který má na své příjemce často ten největší emoční dopad. Jeho konzumace je ze své podstaty pasivní a asi i proto láká lidi k tomu, aby u něj strávili nejvíce času ve srovnání s jinými typy formátů. Nyní Facebook testuje další novinku, která by měla lidem pomoci k dokoukání videí, které začali sledovat, ale neměli čas je dokončit.

Po opětovném vstupu do news feedu spatříte upozornění na rozkoukaná videa s časem, kdy jste přestali, a výzvou „Continue watching" (Pokračujte ve sledování).


Zdroj: ReCode

„Mnoho lidí se divá na video v news feedu a uloží si ho na později, protože třeba nemají na tříminutové video čas. Nyní je jednouché (jeho zhlédnutí) dokončit na televizi, pokud tak chcete učinit večer," vysvětlil na konferenci Code Media VP of Partnerships ve Facbooku, Dan Rose a zároveň s tím naznačil, že v Palo Alto věří v to, že Facebook by mohl být čím dál více i obsahem konzumovaným na chytrých televizích. Mluvčí Facebooku dále potvrdil ReCode, že tato  funkce je nyní ve fázi testování.

Zmenšený  náhled videa

U velkých obrazovek nás drží především video, jsme tak na to z televizního vysílání zvyklí. Automatický start videí v news feedu nás nicméně někdy vyruší od jiné činnosti, kterou zrovna upřednostňujeme — například od rychlého odscrollování Zdi, abychom si prohlédli nové příspěvky přátel. I proto Facebook zavedl funkci, která je nyní v pokročilejších fázích roll outu: lidově řečeno, disponuje s ní už valná část uživatelské báze.

Jde o zmenšené okno s videem, které hraje v rohu, zatímco vy můžete v news feedu dělat další činnosti. Tato funkcionalita jistě navyšuje podíl dokončených videí. Pro video obsah na Facebooku je největší výzvou přimět uživatele, aby na video kliknul a užil si ho se zvukem, ideálně v overlay prostředí překrývajícím news feed. Právě neklidný prst u lidí sledujících videa v menším náhledu v news feedu ale často snížil počet diváků. Tento přístup akceptuje, že existují lidé vyžadující multitasking, a dává jim prostor, jak vnímat sdělení videa se zvukem i při jejich další činnosti. Což se obzvláště hodí u „mluvících videí" typu rozhovorů, kdy není obraz tak zásadní.

Finálním cílem Facebooku je maximalizace příjmů přicházejících z kapes inzerentů. Pro ně se snaží pro změnu maximalizovat čas uživatelů strávený na největším sociálním médiu dneška. Video je pro to jeden z nejsilnějších formátů a tyto funkce podtrhují, že Facebook chce, aby z jejich diváckého potenciálu nepřišla nejlépe ani vteřina nazmar.  

Kam dál?

K čemu je delší sledování videí? Když je dlouhé dost, dají se do videa vložit reklamní pauzy. Přečtete si o tomto tématu analytický článek Facebook chce více zpeněžit videa a chystá reklamy v jejich průběhu. Snesou to uživatelé?

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: