Facebook vám ukazuje reklamy, které jste už schovali
Reklamy v online světě mohou být pěkně otravné, obzvláště když vás například pronásleduje banner na produkt, který skutečně nechcete. Proto mají také lépe nastavené remarketingové kampaně omezený počet zobrazení stejné reklamy za určité období, moudřejší reklamní platformy umožňují skrytí reklamního sdělení. Čistě „na papíře“ mezi ně patří i Facebook, který dává možnost „Hide all“ – tedy skrýt vše od daného inzerenta. Problémem ovšem je, že tento prvek není příliš funkční.
Upozorňuje na to Jason Del Rey z portálu AllThingsD. Poté, co bylo u něj „Hide All“ opakovaně nefunkční a byl bombardován nechtěnými nabídkami od jednoho e-shopu, kontaktoval mluvčího Facebooku.
Vysvětlení je takové, že „skrytí všeho“ se vztahuje na konkrétní URL stránky, ke které reklama vede, ne k inzerentovi. Ten tak může uživatelům ukázat reklamy vedoucí na jiné produktové stránky – třeba i v rámci jeho webu. Od základu má tedy tato funkčnost problematické nastavení. Zmíněný mluvčí dodal, že kategorizační systém u reklam bude brzo předělán a zmíněná chybovost by měla být odstraněna v průběhu příštích měsíců. Je ale vůbec překvapivé, že u Facebooku k takovým problémům dochází. V něčem tak tato situace připomíná přístup: „V 70 % případů to funguje vždy správně.“
Zdroj: allthingsd.com