Facebook vylepšuje formát Lead Ads. Sběr kontaktů bude ještě snazší
Shromažďování kontaktů je v současnosti jedním z důležitých cílů každé firmy. V červnu minulého roku proto Facebook spustil nový reklamní formát Lead Ads, který měl inzerentům tento úkol zjednodušit. Lead Ads usnadňují registraci uživatelů k odběru newsletteru nebo zanechání jejich kontaktních údajů tím, že umožňují automatické vyplnění požadovaných údajů s využitím informací, které má uživatel uvedené na svém facebookovém profilu. Uživatelé budou díky tomu ochotnější firmě svůj kontakt vůbec zanechat. Vyhnou se totiž otravnému vyplňování, které je navíc především na mobilních zařízeních poměrně zdlouhavé. Firmy tak budou mít možnost získat nové kontakty doslova jedním kliknutím.
Není proto divu, že si firmy tento formát za poměrně krátkou dobu jeho fungování velice oblíbily, a to i přes drobné problémy a technické komplikace, které se během prvního tři čtvrtě roku objevily. Jednalo se především o problémy s integrací dat do firemních CRM systémů. Jednoduše řečeno, všechna data, která inzerent nasbírá pomocí Lead Ads, jsou odeslána do tabulky, kterou si může později stáhnout a používat. Což je sice praktické, ale mnoho firem v průběhu využívání této služby volalo po možnosti poslat tato data přímo do jejich CRM systému s tím, že by dostávaly upozornění, že daný klient zanechal své kontaktní informace prostřednictvím Lead Ads. To by jim umožňovalo rychleji a tím pádem i efektivněji nakládat s nově získanými kontakty.
Nyní Facebook požadavky firem vyslyšel a na svém blogu Facebook For Business oznámil aktualizaci tohoto reklamního formátu, která zahrnuje i vylepšenou CRM integraci dat a další nástroje, které rozšíří možnosti jeho využívání.
Konkrétně se firmy mohou těšit na tyto novinky:
Spolupráce s novými CRM partnery
Aby Facebook minimalizoval problémy s responzivitou systému, rozhodl se rozšířit seznam partnerů, se kterými bude v rámci Lead Ads spolupracovat. Tento seznam nyní zahrnuje čtyři partnery: Constant Contact, InfusionSoft, Sparkroom a Salesforce Marketing Cloud. Facebook navíc navázal partnerství i s platformami Zapier a MailChimp, díky čemuž se kontakty získané pomocí Lead Ads automaticky přidají do seznamu emailů MailChimpu.
Duplikátní formuláře
Dalším často zmiňovaným nedostatkem Lead Ads byla nemožnost editovat vytvořené formuláře. Pokud jste tedy udělali při jeho vytváření chybu, nebo zapomněli doplnit nějaký detail, nebylo možné jej dodatečně doplnit po spuštění kampaně. Možnost měnit existující formuláře sice nebude existovat ani nyní, ale namísto toho bude možné chybný formulář zkopírovat, offline upravit a pak nahradit původní verzi tou novou upravenou.
Tuto funkci ocení mimo jiné i firmy, které spouštějí kampaně na různých trzích současně. Pokud tedy například budou chtít na každém trhu sbírat trochu jiné údaje, budou moci vytvořit duplikát prvního formuláře a upravit jej pro potřeby dalších trhů, aniž by jej musely vytvářet celý znovu.
Video Lead Ads
Popularita videí na Facebooku stále roste a je proto logické, že firmy tento formát rády využívají i ve svých kampaních. Nyní bude možnost využít video i v rámci Lead Ads. Tato funkce bude fungovat podobně, jako tomu bylo dosud u kampaní využívajících obrázky. Když tedy lidé kliknou na call-to-action tlačítko umístěné pod videem budou přesměrováni na kontaktní formulář.
Lead Ads budou navíc nyní dostupné i na počítačích, zatímco dosud je bylo možné zobrazit jen na mobilních zařízeních.
Lead Ads bude možné vytvořit ve Facebook Ads Manageru
Lead Ads bude nyní možné vytvořit v rámci nástroje na tvorbu a správu reklam, což firmám usnadní nastavení a spuštění tohoto reklamního formát napříč různými účty. Tato možnost bude k nalezení v prvním kroku vytváření reklamy, kde se vybírají cíle kampaně, jako varianta „Collect leads for your business”.
Inzerenti ale budou moci i nadále vytvářet tento formát reklamy v Power Editoru nebo prostřednictvím platformy API.
Aktualizovaná verze Lead Ads bude celosvětově dostupná během několika týdnů.