Facebook vylepšuje možnosti živého vysílání
Spotter Matt Navarra nasdílel několik ukázek nových funkcionalit, které se objevily u marketingové expertky Mari Smith. Velmi podstatná je možnost vložení grafiky v overlay režimu. O co jde? Představte si popisky moderátorů v televizních diskuzí nebo panel s průběžným zobrazením stavu u sportovních utkání. Především pro různé debaty a diskuze se toto využití nabízí i pro Facebook Live, přes který se tyto formáty často vysílají.
Mezi funkce přibude také:
- Možnost přidat „pruh zpráv“ (news ticker) nad spodní okraj videa
- Zvýraznění komentářů diváků přidaných během streamu
- Pořádání anket a sdílení výsledků v reálném čase
Umíme si představit celou řadu příležitostí, kdy půjde tyto nové funkce využít. Do „news tickeru“ jde v krátkosti sepsat například smysl pořádaného živého vysílání, informace o právě probíhajícím dotazníku či anketě či cokoliv dalšího, co pomůže nahradit průběžné připomínání toho, co a o čem právě diváci sledují, které se během živých vysílání velmi často vyskytuje.
Chcete videem vyzvat k akci? Pak se jistě bude hodit funkce „Featured link“, která u vysílání zvýrazní vámi vybraný link — třeba formuláře pro zájemce o vaše služby, čísla účtu charitativní sbírky nebo produktového detailu.
Živá vysílání zaznamenala kvůli pandemii velký nárůst obliby. Facebook uvedl, že jejich sledovanost se od začátku roku zvýšila o 50 %. Vzhledem k tomu, že live videa mají výrazně větší engagement než ta pouze nahraná, mohou být skvělým pomocníkem při budování vztahu s potenciálními a stávajícími zákazníky. A nová sada nástrojů při tom může být výrazně nápomocná. Zatím není dostupná všem uživatelům, postupným roll outem se k nim ovšem brzy dostane.
Zdroj: Twitter / Matt Navarra