Finále MS se stalo historicky nejvíce probíranou událostí na Facebooku
Sportovní události jsou tak oblíbeným marketingovým cílem, protože nejenom, že přitáhnou diváky, ale dokážou je vtáhnout - zajímá je, co se na hřišti děje, a mluví o tom. Dokazuje to i nedělní finále Mistrovství světa ve fotbale v Brazílii, které se stalo dosud nejvíce probíranou událostí na Facebooku.
Zdroj: CC, himanisdas, Flickr
O finálovém klání mezi Německem a Argentinou mluvilo 88 milionů lidí, kteří provedli přes 280 milionů interakcí (příspěvků, lajků, komentářů) spojených se zápasem. Předchozí rekord držel loňský Super Bowl s 245 miliony interakcí. Nejvíce „upovídanou zemí" byly Spojené státy americké, kde lidé do konverzace přispěli 10,5 milionů interakcí. To vypovídá pochopitelně o velikosti populace, o tom, že online komentování dění na obrazovce je v USA silně rozšířené a i o tom, že tzv. soccer je čím dál oblíbenější i v zemi, kde je číslem jedna americký fotbal. Z Brazílie pocházelo 10 milionů interakcí, z Argentiny 7 a z Německa 5.
Finále MS má také svůj rekord na Twitteru, a to v počtu tweetů za minutu, kdy nejvyšší údaj činil 618 725 „upípnutí". V aboslutním počtu tweetů k události zůstalo nicméně nepokořeno semifinále: Německo - Brazílie s 35,6 miliony celkovými tweety, finále jich zaznamenalo „jen 32,1" milionu.
#GER prevailing over #ARG in the #WorldCupFinal set a new Twitter record: 618,725 TPM discussing the match pic.twitter.com/Z2lQqUWjrp
— Twitter Data (@TwitterData) July 14, 2014
Infografika od Via Agency níže pak ukazuje další údaje o mistrovství světa a jejich úspěchu v sociálních médiích. Zajímavou zprávou je především to, že 74 % příslušníků generace Y věří, že mistrovství světa ve fotbale je důležitou událostí pro sjednocení světa. Tato poněkud naivní myšlenka jistě přispívá k tomu, proč je z pohledu této demografické skupiny správné o šampionátu v rámci sociálních médií mluvit - svým způsobem je to právě naplňování myšlenky „jeden svět - jeden národ". A to vše vůbec nevadí ani byznysu. Oproti minulému Mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice údajně aktuální šampionát přinese FIFA o dvě třetiny vyšší zisky.
Zdroj: Adweek