Foursquare se chce více opřít do reklamy
Geolokační aplikace Foursquare, která svoji hlavní přidanou hodnotu založila na tom, že se zaměřuje na lokaci uživatelů a jejich oblíbených míst, momentálně projednává s několika společnostmi možnosti potenciálních strategických investic.
Každý den se přes aplikaci na jednotlivých místech zaloguje kolem 6 milionů uživatelů. Aby toto číslo neklesalo, společnost Foursquare provedla aktualizce pro Android, iOS i novou verzi Windows 8. Mezi aktualizacemi byl i prvek, který umožňuje “checkovat” na místech nejen sebe, ale i přátele. V plánu jsou i automaticky rozesílaná doporučení a hodnocení, která by uživatelům měla chodit, když naapříklad navštíví restauraci nebo jsou v jejím okolí. Dokonce bez toho, aniž by uživatel spustil aplikaci.
Diskuse naznačují, že potenciální investoři jsou optimističtí ohledně vyhlídek Foursquare. Může za to především zavedení reklamy. Například možnost cílit na uživatele podle místa, na kterém se přihlásí.
Lokální oslovování zákazníků společnosti prostě zajímá a na tržbách vynesl tento formát Foursquare trojnásobek očekávaných tržeb. Podle Stevena Rosenblatta, který má u Foursquare na starosti příjmy, nastavený obchodní model společnosti funguje více než dobře.
Výsledky, které v současné době Foursquare vykazuje, jsou dobrou zprávou i pro investory. V roce 2011 bylo Foursquare ohodnoceno na 600 milionů dolarů, ale loni utržila společnost jen 2 miliony dolarů. Letos proto spustila lavinu reklamních formátů. A že se lokální cílení reklam vyplácí dokazuje i zapojení uživatelů. U běžné mobilní reklamy je zapojení pod 1 %, u Foursquare mobilní reklamy je to kolem 15 %.
Zdroj: www.adage.com