Geofiltry jsou slibným nástrojem propagace značek na Snapchatu
Snapchat před měsícem otevřel značkám možnost vytvářet geofiltry v rámci beta testování. Vzhledem k tomu, že denně použije geofiltry (a to nejen ty od značek) asi milión uživatelů Snapchatu, jedná se o velký potenciál pro firmy. Prvním, kdo tyto vrstvy kladené na uživatelské obrázky na základě lokality použil, byl McDonald‘s. Za ním následovaly značky jako Nike, GE a také například filmy The Hunger Games nebo Terminator.
IM LAUGHING SO HARD MCDONALDS HAS A GEOTAG ON SNAPCHAT OMG pic.twitter.com/sFFg9tPq2X
— Hannah Romano (@hnromano) June 16, 2015
Mobilní aplikace Snapchat je vzrůstající alternativou pro Facebook a Twitter, které holduje především mladá generace. Denně se na ní objeví více jak milión zpráv. Geofiltry jsou jedním z nástrojů, které zvyšují atraktivitu této komunikační platformy.
Podívejme se na jejich definici podle Snapchatu: „Geofiltry jsou speciální překryvné vrstvy, které lze využít pouze v konkrétních lokacích. Umělci a designéři mohou využít tento nástroj, aby svým jedinečným stylem přispěli Snapchatové komunitě. Vyberte prostě polohu, kde má být váš filtr dostupný a nahrajte obrázek. Všechny obrázky musí být originální dílo a musí být potvrzený týmem Snapchatu.“
Jednoduchá myšlenka tedy v praxi vypadá tak, že uživatelé mohou na místech jako je Times Square, Brooklyn Bridge nebo třeba před London Eye použít unikátní filtr, který nebude dostupný nikde jinde. Může být originálním výtvorem Snapchatu, lidí z komunity nebo od některé značky. To, co je na geofiltrech zajímavé, je jejich omezenost polohou. Právě to je také důvod, proč uživatelé geofiltry milují.
Podle Nicka Cicera z Marketing Land jsou pro úspěšnost geofiltrů vytvořených značkami důležité především tři strategie. Lokálnost, aktuálnost a interaktivnost. Za prvé musí perfektně zapadat do místa, kde jsou aktivovány, například ve městě nabídnou stylový městský design.
Koncept toho, jak by geofiltr značky mohl vypadat, vytvořený Marketing Land
Druhá možnost odkazuje na používání geofiltrů pouze v některých hodinách. Fast Foody či kavárny tak mohou uživatelům nabídnout konkrétní filtr například pouze ke snídani.
A jako třetí cestu vidí Cicero ve filtrech, které se budou přizpůsobovat uživatelům a nabídnou jim skvělé nástroje pro komunikaci s ostatními. Příkladem může být filtr vytvořený k propagaci filmu Terminator nebo filtru, který na základě vaší rychlosti (například při běhání) promítne tento údaj na vámi pořízenou fotografii.
My @Snapchat filter is available in theaters all week. I expect a lot of @Terminator snaps. #TerminatorGenisys pic.twitter.com/6mwfmyTPip
— Arnold (@Schwarzenegger) June 27, 2015
Koncept toho, jak by geofiltr značky mohl vypadat, vytvořený Marketing Land
Možnosti jsou neomezené a značky se geofiltry začínají teprve používat. Během druhé poloviny tohoto roku bychom měli být svědky jejich širšího rozšíření. Teprve pak se nám ukáží všechny možnosti ve své plné kráse.
Zdroj: Marketing Land