Google bude určovat ranking ve vyhledávání primárně podle mobilní verze

7. 11. 2016 | Petr Michl
Google si uvědomuje, že většina vyhledávání přichází dnes již z mobilních zařízení. Brzy tomu přizpůsobí i indexaci stránek, která se zaměří primárně na jejich mobilní verze.


Zdroj: Google Mobile na Shutterstock.com

Google si uvědomuje, že většina vyhledávání přichází dnes již z mobilních zařízení. A nyní dal najevo, že tomu brzy začne plně podřizovat i indexování stránek pro určení jejich pořadí při vyhledávání.

Už před dvěma lety začal Google označovat stránky, které si to zasloužily, jako mobile-friendly, aby v srpnu letošního roku tento štítek viditelný u výsledků vyhledávání zrušil. Důvodem pro tento krok bylo to, že už to dle něj bylo zbytečné — zhruba 85 % stránek, které se v mobilním vyhledávání zobrazují, prý už svou mobilní verzi má.


Někdejší mobile-friendly označení stránek ve výsledcích vyhledávání.


Dosud však Google určoval vyhledávací ranking primárně indexací desktopových stránek. To se však má nyní změnit. Google na svém Webmasters blogu uvedl:

Abychom udělali výsledky užitečnější, začali jsme s mobile-first indexací. Ačkoliv náš vyhledávací index bude nadále jediným indexem webových stránek a aplikací, naše algoritmy budou nakonec primárně využívat k rankingu mobilní verzi obsahu stránek, včetně porozumění strukturovaným datům a ukázání snippetů stránek v našich výsledcích.

Samozřejmě, i když bude náš index postaven z mobilních dokumentů, budeme pokračovat v budování skvělé vyhledávací zkušenosti pro uživatele přicházející z mobilu i desktopu."

Načasování této změny je pozvolné. Po několik dalších měsíců bude Google mobile-first přístup bude testovat na menším vzorku. K plné změně přístupu se odhodlá v okamžiku, kdy „si bude jistý, že může nabídnout skvělou uživatelskou zkušenost".

I když nemáte mobilní verzi stránek, neznamená to katastrofu

Tato zpráva neznamená, že ti bez mobilní verze stránky by měli začít okamžitě s její vývojem. Google bude indexovat vaši desktopovou stránku bez nějakých problému. Pochopitelně pomůže, pokud je responzivní.

Změny byste měli zvážit, pokud máte dvě verze stránek a mezi tou mobilní a desktopovou existují rozdíly v primárním obsahu a markupu. Ověřit, zdali máte u obou verzí stejná strukturovaná data, můžete s pomocí Structured Data Testing Tool.

Ověřit, zdali je vaše mobilní stránka čitelná Google boty, si pak můžete skrze robots.txt testing tool.

Zdroje: Search Engine Land, Google Webmaster Central Blog

Štítky dokumentu: Google SEO

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: