Google oficiálně prodlužuje délku popisků stránek ve výsledcích vyhledávání
Popisky stránek zobrazené pod URL ve vyhledávání, tzv. snippets, jsou jedním z podstatných faktorů, který může hledajícímu napovědět, jestli si má rozkliknout právě váš odkaz. Nyní na to máte na Googlu oficiálně až o 70 znaků více. Portálu Search Engine Land to potvrdil jeho mluvčí, který uvedl:
„Nedávno jsme provedli změnu, abychom poskytli více popisné a užitečné snippety. Ty pomohou lidem lépe pochopit, jak jsou stránky relevantní pro jejich hledání. Proto se nyní snippety staly v průměru o něco delší."
SEL poskytlo i printscreen zachycující tuto změnu.
Na delší popisky stránek ve vyhledávání upozorňovali SEO odborníci už v minulých týdnech. Jejich délku sleduje například nástroj RankRanger, který zachytil, jak se průměrná délka snippetů výrazně navýšila na přelomu listopadu a prosince, a to z předchozí úrovně 160 znaků na 230.
Meta popisky svých stránek můžete pochopitelně upravit. V poslední době jsou ovšem tvořeny čím dál více dynamicky na základě vyhledávacího dotazu obsahu nalezeného v meta popisku i obsahu viditelného na stránce. Pokud Google usoudí, že by měl být snippet delší, dost pravděpodobně ho vytvoří sám.
Zdroje: Search Engine Land, RankRanger
Tip redakce:
Pokud si chcete překontrolovat délku svých meta popisků, můžete to lechce udělat s nástrojem od Spotibo.