Google přináší změny v ochraně osobních údajů
Pod logem Googlu se objevila věta upozorňující na změny v ochraně osobních údajů a smluvních podmínek. Co tedy čeká na uživatele Google účtů od 1. března?
Google nahradil předcházejích více jak 60 verzí zásad ochrany osobních údajů verzí pouze jedinou. Cílem je větší přehlednost a ovladatelnost Googlu a více než 20 jeho produktů a služeb jako je Gmail, Kalendář, Dokumenty, Webová historie nebo YouTube. Google v zásadách vysvětluje, jaké informace o svých uživatelích shromažďuje, jak s nimi dále nakládá a jak tyto informace mohou uživatelé aktualizovat.
Jednoduše řečeno dojde k propojení různých služeb, které Google nabízí. Na základě informací, které o sobě zadáte nebo informací, které Google získá zaznamenáváním toho, co a jak často vyhledáváte, vám Google nabídne relevantní odkazy nebo reklamy. Pokud jste automobilový fanda, tak vám Google nabídne odkazy čtyřkolého jaguára či brouka. Pokud jste zoolog, budou výstupy hledání mnohem více animální. Na základě informací o tom, kde se nacházíte, jaká je tam dopravní situace a co máte napsáno v kalendáři, pak může vytvořit i upozornění, že možná přijdete na schůzku pozdě.
Informace o vás, ale nemá v rukou pouze Google, i vy sami můžete kontrolovat a spravovat určité druhy informací prostřednictvím služby Google Dashboard. Upravit se dá nastavení reklam s ohledem na zájmy nebo můžete kontrolovat, s kým chcete informace sdílet.
Na jednu stranu Google zjednodušuje práci svým uživatelům, ale na straně druhé získává silný reklamní nástroj.